یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ جشنواره ملی خورشید کرامت

حوزه/ با حضور جمعی از مسؤولان استانی و کشوری از خادمان افتخاری جمعیت هلال احمرکه در آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) فعالیت می کنند، تجلیل به عمل آمد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، در این مراسم که در پایان آیین اختتامیه جشنواره ملی خورشید کرامت در سالن شهید مطهری مجتمع اداری حرم مطهر انجام شد، از خادمان افتخاری هلال احمر با حضور حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، حجت الاسلام والمسلمین معزی و برخی از مدیران استانی تقدیر به عمل آمد.

در ابتدای این مراسم محمدگلفشان، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با اشاره به برگزاری موفق جشنواره ملی خورشید کرامت از حضور فعال بیش از سه هزار و ۴۰۰ نفر در این جشنواره خبر داد.

همچنین نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر به عنوان دومین سخنران مراسم ضمن تبریک آغاز دهه کرامت و روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی دین مبین اسلام را کامل ترین دین بشری نامید  گفت : اگر دین اسلام به عنوان کامل ترین دین الهی به واسطه مفسّرانی که دارد پاسخگوی همه نیازهای بشری در دنیا و عقبی است؛ لذا بحث حقوق بشری که امروز در دنیا مطرح است، حقوق بشر غربی است.

حجت الاسلام و المسلمین مغزی ادامه داد: غربیان همانطور که مدعی آزادی و دموکراسی بوده و تمام ادیان و مذاهب در آنجا دیده می شوند؛ ولی مبنا و تفکر آنان، انسان محور بوده و با این رویکرد  و براساس آزادی که حقوق دیگران را مورد تأثیر قرار ندهد، قوانین خود را توسط مراکز تصمیم‌گیرنده تصویب می کنند.

در ادامه نماینده مردم استان لرستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: اسلام به عنوان آخرین دین الهی به منظور تعالی، رشد و ایجاد تحول درزندگی بشر به پیامبر اکرم(ص) نازل شد و امروز حوزه های علمیه وظیفه دارند این هدف الهی را پس از تببین، تشریح و به دنیا عرضه کنند.

حجت الاسلام و المسلمین احمدمبلغی با بیان اینکه حقوق بشر در آینده جهان از جایگاه محوری و اساسی برخوردار خواهد بود، گفت: دین مبین اسلام به عنوان کامل ترین دین الهی از ناب‌ترین اندیشه‌ها و افکار برای حقوق بشر با نگاه اسلامی تعاریف مشخصی دارد و حوزه‌های علمیه باید به صورت جدی و مستمر اسلام را در حوزه حقوق بشر به دنیا معرفی کنند.

وی معرفی کارکردهای اسلام در حوزه‌های مختلف را یکی دیگر از رسالت‌های نظام اسلامی توصیف کرد و افزود: حوزه‌های علمیه باید راه کارهای کاربردی، برای رفع مشکلات بشر را در عرصه‌های مختلف ارائه دهد؛ در حالی که اگر این تدبیرها انجام نشود، جامعه اسلامی مقصر شناخته می‌شود.

سپس حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان این که حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در دورانی اقدام به ترویج آموزه های اسلام و احکام دینی کردند که حکومت طاغوتی بنی عباس، با ایجاد رعب و وحشت با ترویج تعالیم ناب اسلامی مقابله می کرد؛ گفت: در جمهوری اسلامی ایران با فضای دینی حاکم در جامعه و آزادی بیان، شایسته نیست افراد نسبت به احکام دینی بی اطلاع باشند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) حرکت این بانوی بزرگوار از مدینه به سمت خراسان را حرکتی جهادگونه و در راه خدا عنوان کرد و گفت: جهاد در اسلام اهمیت زیادی دارد؛ از این روست که مقام معظم رهبری در مقابل افراد و جریان هایی که مردم را شرکت در کنسرت ها و اردوهای مختلط تفریحی دعوت می کنند؛ برگزاری اردوهای جهادی از سوی جوانان را برای کمک به نیازمندان در مناطق مختلف را توصیه می کنند.

وی در ادامه با اشاره به حضور کوتاه مدت بانوی کرامت قم و اهتمام به عبادت و بندگی خدا در این ایام گفت: محراب نماز، محل مبارزه با شیطان و هواهای نفسانی است؛ از این روست که طاغوتیان چنین نمازی را بر نمی تابند؛ نمازی که نتواند انسان را از فحشا و منکرات بازدارد، نمازی نیست که الگو گرفته از اهل بیت(ع) باشد.

تقدیر از خادمان افتخاری جمعیت هلال احمر فعال در حرم حضرت معصومه (س) پایان بخش این مراسم بود.

انتهای پیام  313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha