یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ جشنواره ملی خورشید کرامت

حوزه/ تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) گفت: از جمله ویژگی های حیات طیبه حضرت معصومه(س) می توان به اهتام ایشان به کسب علم و نشر آن از سنین کودکی اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدسعیدی در جشنواره ملی خورشید کرامت در سالن شهید مطهری مجتمع اداری آستان مقدس حضرت معصومه(س) در جمع امدادگران جمعیت هلال احمر اظهار داشت: بر اساس روایات رسیده، کریمه اهل بیت(ع) از کودکی، پاسخگوی مسائل و سؤالات پیروان مکتب اهل بیت(ع) بود؛ این ویژگی حضرت به ما می آموزد که برای کسب علم باید از همان کودکی اقدام کرد.

امام جمعه قم با بیان این که حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در دورانی اقدام به ترویج آموزه های اسلام و احکام دینی کردند که حکومت طاغوتی بنی عباس، با ایجاد رعب و وحشت با ترویج تعالیم ناب اسلامی مقابله می کرد؛ گفت: در جمهوری اسلامی ایران با فضای دینی حاکم در جامعه و آزادی بیان، شایسته نیست افراد نسبت به احکام دینی بی اطلاع باشند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی حرکت حضرت معصومه سلام الله علیها از مدینه به سمت خراسان را حرکتی جهادگونه و در راه خدا عنوان کرد و گفت: جهاد در اسلام اهمیت زیادی دارد؛ از این روست که مقام معظم رهبری در مقابل افراد و جریان هایی که مردم را شرکت در کنسرت ها و اردوهای مختلط تفریحی دعوت می کنند؛ برگزاری اردوهای جهادی از سوی جوانان را برای کمک به نیازمندان در مناطق مختلف را توصیه می کنند.

وی در ادامه با اشاره به حضور کوتاه مدت بانوی کرامت قم و اهتمام به عبادت و بندگی خدا در این ایام گفت: محراب نماز، محل مبارزه با شیطان و هواهای نفسانی است؛ از این روست که طاغوتیان چنین نمازی را بر نمی تابند؛ نمازی که نتواند انسان را از فحشا و منکرات بازدارد، نمازی نیست که الگو گرفته از اهل بیت(ع) باشد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در بخش دیگری از سخنانش هلال‌ احمر را جلوه‌ای از نام‌های الهی توصیف کرد و گفت: این نام مقدس، ارزشمند و جلوه‌ای از نام‌های الهی است که با یاری‌رساندن به محرومان و آسیب‌دیدگان به رسالت‌های دینی نظام اسلامی عمل می‌کند و به همین علت نیروهای هلال احمر تحقق خواسته‌های اولیای الهی را دنبال می‌کنند.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha