شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی

حوزه/ راه حل مشکلات کشور، تکیه بر مردم و ظرفیت های عمومی و عدم استفاده از کالاهایی که معادل داخلی آن موجود است و مبارزه با پدیده زشت قاچاق است؛ خواست ما از مسئولین آن است که فرمان مقام معظم رهبری برای مبارزه شدید با قاچاق و آتش زدن کالای قاچاق در مقابل چشم مردم به خوبی اجرا شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در نماز جمعه امروز قم گفت: بر اساس کلام الهی در قرآن کریم، آمرزش خداوند نصیب همه مردم نمی شود؛ زیرا بعضی از مردم به لحاظ برخی از رفتارها و باورها، کاری کردند که مشمول رحمت خداوند نمی شود؛ این افراد برای منافع خود، ظاهرا ایمان می آورند؛ ولی قلب های آنها با مؤمنان پاک و صاف نشده است.
وی افزود: یکی از دسته هایی که استغفار آنها پذیرفته شده نیست، منافقان هستند؛ حتی اگر این استغفار از جایگاه انسان های والا نیز برای منافقان انجام شود، خداوند این افراد را نمی آمرزد؛ زیرا این افراد فاسق بوده و مشمول رحمت حضرت حق نخواهند شد.
امام جمعه قم ابراز داشت: نمی توان برای منافق دلسوزی کرد؛ برخی ناآگاهان به مکتب اهل بیت(ع) و کسانی که در قلب آنها مرض است می گویند که باید منافقان را بخشید؛ آنها باید توبه کنند و از این جایگاه خارج شوند.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) خاطرنشان ساخت: کسی که با خدا وارد تجارت شده و ایمان به خدا و رسول می آورد، خداوند همه گناهان او را بخشیده و وارد بهشت می کند ؛زیرا معنی ندارد که کسی گناهی داشته  و پاک نشده باشد و آنگاه وارد بهشت شود؛ ساز و کار خداوند، بخشیدن تمام گناهان است.
وی گفت: اینگونه نیست که خوبی ها با بدی ها تحاتر شوند؛ بلکه سخن خداوند از ماندگاری حسنات و از بین رفتن سیئات است؛ یعنی اگر انسانی، نیکویی را سرلوحه خود کند، گناهان او از بین رفته و این نیکی جای آن را می گیرد.
وی افزود: تقوا در خصوص چارپایان آن است که آنها را آزار ندهند و نیازهای خوراکی و درمانی و آسایش آنها را فراهم کنید؛ اسلام 1400 سال پیش چنین احکامی در خصوص حیوانات بیان کرده است؛ ولی دنیای امروز حقوق بشر را پایمال می کند.
امام جمعه  قم با اشاره به اعیاد اخیر خاطرنشان ساخت: ماه ذیقعده، بسیار مبارک بوده و  ماه امام رضا(ع) است؛ ابتدای این ماه، میلاد حضرت معصومه(س) است و سپس میلاد حضرت شاهچراغ، سپس میلاد امام رضا(ع) و روز دحوالارض که روز زیارتی این امام همام (ع) است و در پایان این ماه شهادت جواد الائمه (ع) قرار دارد.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی بیان داشت: امام صادق(ع) فرمودند همه شیعیان من به برکت شفاعت حضرت معصومه(س) به بهشت می روند؛ این امام همام در جای دیگر فرمودند که زیارت حضرت معصومه(س) معادل بهشت است؛ روایات دیگر بیان شده است که هر شخصی که به زیارت این بانو برود، بهشت برای او است.
وی گفت: کسی که زائر حضرت معصومه(س) شود، بهشتی است و شفاعت دیگر ایشان در خود بهشت است که برای ترفیع درجه به حضرت معصومه(س) متوسل می شوند؛ در بهشت، گناهکاران و انسان ناپاک راه پیدا نمی کند؛ حضرت معصومه(س) مقام تزکیه و تطهیر دارند و زائران خود را پاک می کنند و به بهشت رهنمون می سازند.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) افزود: قم حرم عش آل محمد(ص) می باشد؛ به همین دلیل درست نیست که مسئولی در این شهر به کار مردم به خوبی رسیدگی نکرده؛ یا شاغل و کاسبی نسبت به مردم احجاف کند و یا شخصی در این شهر فساد انجام دهد.
امام جمعه قم اظهار داشت: امام صادق(ع) فرمودند ای بنی اسراییل، وقتی طغیان شما از حد بگذرد، بندگان خالص و با صلابت خود را بر خود مسلط می کنیم که خانه به خانه به جستجوی شما صهیونیست ها می گردند و شما را می کشند؛ در آخر نیز فرمودند که این کار شدنی است؛ در ادامه راوی از امام سوال می پرسد که این عباد خالص و صالح چه کسانی هستند که حضرت سه بار قسم فرمودند که این مردم، اهل قم هستند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی ابراز داشت: نهضت امام امت و انقلاب اسلامی ایران استمرار داشته و مردم قهرمان ما با فرمان امام خامنه ای و پیشتازی مردم قم به فلسطین خواهند رفت و رژیم اشغالگر قدس را برای همیشه از بین خواهند برد.
وی با اشاره به سالروز شهادت شهید سرلشکر عباس بابایی، سردار حسین لشکری و محمود صارمی گفت: این شهدا در عرصه جنگ نرم و سخت با دشمنان مبارزه کردند؛ جهاد همراه امام عادل واجب است و هر کسی در این راه کشته شود، شهید است.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) افزود: اهالی رسانه کار خطیری را به عهده دارند؛ ولی باید چند اصل را رعایت کنند؛ بیان حکیمانه و دقیق وقایع؛ ایجاد امید و نشاط و اطمینان و آرامش در مردم، تلاش برای اعتلای کشور و تقویت روحیه شجاعت، تربیت و رشد مخاطبان، افشای توطئه های دشمنان، رعایت آبروی مردم و نظام و بیان آفاتی که مسئولان و جامعه و جوانان را تهدید می کند از جمله این وظایف باشد؛ خروجی کار رسانه ها باید امر به معروف و نهی از منکر باشد.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی خاطرنشان ساخت: هفته حج امسال در حالی برگزار می شود که زائران ما به خاطر توطئه کودک کش های سعودی از حج امسال محروم شدند؛ سعودی ها به جای خدمت به زائران خانه خدا، آنان را از حج محروم کرده و در سوریه، عراق و لبنان توطئه می کنند و با صهیونیست ها هم پیمان می شوند و مردم و کودکان و زنان یمنی را با فجیع ترین شکل به شهادت می رسانند.
وی گفت: رهبر انقلاب در دیدار اخیر خود با اقشار مختلف مردم، فرمایشات مهمی داشتند که یکی از این فرمایشات آن بود که مشکلات معیشیتی مردم دغدغه عمیق و مستمر من است و راه حل این مشکلات، تکیه بر مردم و ظرفیت های عمومی و عدم استفاده از کالاهایی که معادل داخلی آن موجود است و مبارزه با پدیده زشت قاچاق است؛ خواست ما از مسئولین آن است که فرمان مقام معظم رهبری برای مبارزه شدید با قاچاق و آتش زدن کالای قاچاق در مقابل چشم مردم به خوبی اجرا شود.
امام جمعه قم در پایان خاطرنشان کرد: قاچاقچیان باید بدانند که اگر آنها با ورود کالای قاچاق به تولید ملی کشور آتش زده و مسئولان نیز این کالا را آتش می زنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مفت خورها IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
    0 0
    هه هه هه میگم نکنه احساس خطر کردید که نماز جمعه را پوشش می دید خخخخخخخخ