جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله فاضل لنکرانی

حوزه/ رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در دیدارهای جداگانه ای با علما و بزرگان حوزه قزوین گفت: وحدت و همدلی نیاز امروز حوزه های علمیه است

به گزارش  خبرگزاری «حوزه» از قزوین، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی، در ادامه برنامه های سفر یک روزه خود به قزوین، با آیت الله باریک بین دیدار کرد.

آیت الله باریک بین، در این دیدار با قدردانی از حضور رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در قزوین، به شخصیت بارز مرحوم آیت الله العظمی فاضل لنکرانی(ره) اشاره کرد و گفت: ایشان از مراجع بزرگ جهان تشیع بودند و بسیاری از شاگردان برجسته ومبرز را تحویل حوزه و جامعه اسلامی دادند.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: حضرت آیت الله فاضل لنکرانی(ره) عالمی مجاهد و از یاران نزدیک امام خمینی (ره) ومقام معظم رهبری بودند و در پیروزی انقلاب اسلامی نقش اساسی داشتند و همواره در مسیر ولایت و آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی بودند.

آیت الله فاضل لنکرانی نیز با اشاره به جایگاه حوزه علمیه قزوین، گفت: عالمانی  نظیر آیت الله مظفری، زرآبادی و سید ابوالحسن رفیعی قزوینی در این شهر می زیسته اند که منشا برکات فراوانی بودند.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) خاطرنشان کرد: آیت الله باریک بین و دیگر علما در احیای حوزه علمیه قزوین تلاش های زیادی را انجام دادند که جای قدردانی دارد.

بازدید از مدرسه صالحیه

 وی  بعد از دیدار با آیت الله باریک بین، از مدرسه صالحیه بازدید و با مدیر و اساتید این مدرسه دیدار و گفتگو کرد.

آیت الله فاضل لنکرانی در این دیدار و طی سخنانی خاطرنشان کرد:مسئله ای که برای بنده بسیار باعث خشنودی بود این است که مدیران واساتید حوزه علمیه قزوین با وحدت ،همدلی و صمیمیت برنامه های حوزه علمیه را ارتقا می دهند که جای بسی قدردانی است که باید در حوزه علمیه همین مسئله مهم مدنظر اساتید ومدیران قرار گیرد.

حجت الاسلام درگاهی مدیر مدرسه صالحیه نیز در ادامه این نشست  گزارشی از برنامه های طلاب این مدرسه ارائه داد.

دیدار با نماینده ولی فقیه قزوین

 آیت الله فاضل لنکرانی هم چنین در ادامه برنامه های خود در قزوین  با حجت الاسلام والمسلمین عابدینی دیدارنمود.

وی در این دیدار به مرکز فقهی ائمه اطهار اشاره نمود و گفت: این مرکز با شعبه هایی در کشورهایی نظیر سوریه، افغانستان و دیگر کشورهای اسلامی توانسته بسیاری از عالمان دینی  را تربیت و به جامعه اسلامی تحویل نماید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha