یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام یعقوبی امام جمعه شهرضا

حوزه/ فتح خرمشهر به ما ثابت کرد که کلید فتح و پیروزی ایستادگی در برابر دشمنان و وحدت است، امروز نیز باید به این مسأله توجه داشته باشیم که هرجا وحدت و اتحاد و یکپارچگی باشد، در اقتصاد و سیاست داخلی و بین المللی، پیشرفت حاصل می شود.

 حجت الاسلام والمسلین یعقوبی، امام جمعه شهرضا در گفتگو با خبرنگار «حوزه» با اشاره به روز سوم خرداد، سالروز آزاد سازی خرمشهر، گفت: فتح خرمشهر نبرد حساب شده ای بود که با راهنمایی ها و هدایت های رهبر کبیر انقلاب اسلامی(ره) ایران و اعتماد به شجاعت جوانان و همچنین وحدت بین نیروهای مسلح همچون بسیج، سپاه و ارتش حاصل شد.

وی با اشاره به جمله معروف حضرت امام(ره) در خصوص آزادی که فرمودند "خرمشهر را خدا آزاد کرد"، گفت: حضرت امام(ر) فرمودند: "فتح خرمشهر فتح خاک نیست، فتح ارزشهای اسلامی است، خرمشهر شهر لاله های خونین است، خرمشهر را خدا آزاد کرد"، امام راحل با این جملات جان مایه این فتح الفتوح را برای همه تشریح کردندو.

امام جمعه شهرضا افزود: روح ايمان و از خودگذشتگي و مددهاي الهي را هرگز نمي توان در اين پيروزي بزرگ ناديده گرفت، بنابراین فتح خرمشهر یکی از جلوه های بارز و آشکار نصرت الهی بود که دشمنان را برای همیشه از تعرض به خاک ایران نا امید کرد، زیرا آنها تا پیش از این سودای اشغال ایران را در سر داشتند؛ در واقع فتح خرمشهر نمایش پيروزي بزرگ قدرت ايمان و اسلام و مستضعفین بر جبهه كفر و سلطه گران بود.
وی خاطر نشان کرد: فتح خرمشهر به ما ثابت کرد که کلید فتح و  پیروزی ایستادگی در برابر دشمنان و وحدت است. امروز نیز باید به این مسأله توجه داشته باشیم که هرجا وحدت و اتحاد و یکپارچگی باشد، در اقتصاد و سیاست داخلی و بین المللی، پیشرفت حاصل می شود، ولذا باید با وحدت و دوری از تفرقه کارها را پیش ببریم.
حجت الاسلام المسلمین یعقوبی در پایان اظهار داشت: ما باید قدردان نعمت امنیتی که در کشورمان ایجاد شده و شاهد هستیم در دیگر کشورها از این نعمت بی نصیب هستند، باشیم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha