شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام مهدی

حوزه/ مدیر گروه آینده پژوهی پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی تصریح کرد: قبول ولایت مهدوی و التزام عملی به آن ، عامل مهم وحدت و آرامش در میان امت اسلامی است.

حجت الاسلام رحیم کارگر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،با بیان این که یکی از شاخصه های جامعه منتظر و جامعه مهدوی ، ایمان و باور راسخ و امید و نشاط معنوی و الهی است، اظهار داشت: اساساً تجدید عهد و پیمان با حضرت ولی عصر(عج) و تکیه بر ولایت مهدوی عامل تقویت وحدت و یکپارچگی امت اسلامی و همچنین ارتقای سطح امنیت و آرامش حقیقی در بین منتظران مهدی موعود است.

وی افزود: از این حیث بی شک شعار محوری جامعه منتظر در روزگار کنونی، باید اتحاد و همدلی در پرتو ولایت حجت بن الحسن (عج) و تعمیق و تقویت بصیرت مهدوی در همین راستا باشد.

این مهدوی پژوه حوزوی همچنین با بیان اینکه ما الان در پرتو ولایت امام زمان(ع) قرار داریم و این مهم ترین مرحله زندگی بشری است، اگفت: به همین جهت باید با تمام وجود از این سرمایه معنوی بهره برده و از آن به خوبی حراست و نگاهبانی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: از این منظر باور عمیق به مهدویت، سرمایه معنوی و فرهنگی عظیمی است که خود دارای ظرفیت های فراوانی برای اصلاح و تعالی و تحول فرهنگی جامعه است که می بایست بیش از پیش مورد توجه همه مسئولان و نخبگان جامعه قرار گیرد.

حجت الاسلام  کارگر همچنین با اشاره به اهمیت آینده نگری در کلان فرهنگ مهدوی گفت: آینده نگری مثبت و روشن و ریشه کنی شر و ناراستی از جهان، هم باعث ایجاد امید و شور در جامعه شده و هم آنها را علاقه مند می سازد که در تحت لوای یک پرچم به آن آینده موعود بیندیشند و قطعاً همین امید به آینده روشن ، قدرت زیادی در وحدت بخشی و انسجام و همدلی جامعه خواهد داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha