یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام سید مهدی فال اسیری -تولیت مدرسه علمیه امام مهدی(عج) نیریز

حوزه/ مبلغین وظیفه دارند قبل از دیگران، به خود و بستگانشان برسند و سپس به تبلیغ در بین سایر مردم بپردازند و بدانند کسی که از ارشاد خودی ها ناتوان است، به درد مردم نمی خورد و در تربیت آنان ناتوان تر خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی فال اسیری، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در فارس، با اشاره به وظایف مبلغین، گفت: در امور تبلیغی اسلام، با انجام کارها و عواملی می توان اعتماد مردم و مخاطبین را فراهم نمود و از این طریق آنان را به اهداف مقدس اسلام نزدیک کرد و چنانچه جلب اعتماد تامین نشود، توده های مردم جذب مبلغ نخواهند شد

مسئول مدرسه علمیه امام مهدی(عج) نیریز افزود: قبل از هر چیز مبلغین باید با تهذیب نفس و کمالات علمی و اطلاعات لازم به سوی مردم رهسپار شوند و در تبلیغ و بازسازی نیز نخست از نزدیکان و خویشاوندان و پیش از همه از اعضای خانواده خود شروع نمایند.

وی خاطر نشان کرد: اگر حضرت محمد(ص) را اسوه مبلغین اسلام بدانیم به این نتیجه می رسیم که آن بزرگوار پس از خودسازی به سراغ بستگان خویش رفته و قبل از دیگران به اصلاح آنان پرداخته است، بنابراین مبلغین وظیفه دارند قبل از دیگران، به خود و بستگانشان برسند و سپس به تبلیغ در بین سایر مردم بپردازند و بدانند کسی که از ارشاد خودی ها ناتوان است، به درد مردم نمی خورد و در تربیت آنان ناتوان تر خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین فال اسیری تصریح کرد: مبلغین وظیفه دارند با مردم از راه محبت و دوستی وارد شوند و از تحقیر آنان خودداری کنند و در مقام انتقاد، اول به نقاط مثبت بپردازند.

مسئول مدرسه علمیه امام مهدی(عج) نیریز ادامه داد: محبت و دوستی بین مبلغ و مخاطبین، فوق العاده در جلب اعتماد موثر است و بدون آن نفوذ در دل ها میسر نمی باشد. اگر مردم با یکدیگر انس نداشته باشند و به جای آن بغض و دشمنی حاکم باشد، بدون تردید جذب مردم و ایجاد اتحاد و اعتماد ممکن نمی باشد.

وی با اشاره به روایات و احادیث در مورد مومنین مبلغ و وظایف آنان در برقراری دوستی و محبت در میان مردم، اظهار داشت: مبلغین می توانند با الهام گیری از احادیث و روایات، با یاد نعمت ها و الطاف الهی مردم را به دین و قرآن نزدیک کنند و در اهداف خویش موفق باشند.

حجت الاسلام والمسلمین فال اسیری تصریح کرد: مبلغین، مربیان آموزشی و پدران و مادران باید ابتدا ویژگی های مثبت طرف را پیدا کنند و با تکیه بر آن، سپس ضعف های او را بازگو کنند که در این صورت بدون تردید اثر بیشتری دارد.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha