یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام سید مهدی فال اسیری -تولیت مدرسه علمیه امام مهدی(عج) نیریز

حوزه/ تولیت مدرسه امام مهدی(عج) نیریز گفت: نماز جماعت با شکوه ترین عبادت اسلامی است که مسلمانان ، هر روزه آن را با آداب آسان و ساده، اما با عظمت و وقار برگزار می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از فارس، حجت الاسلام سید مهدی فال اسیری تولیت مدرسه علمیه امام مهدی(عج) شهرستان نیریز در همایش نماز که با حضور اساتید و طلاب این حوزه برگزار شد، اظهار داشت: صفوف به هم فشرده ی نمازگزاران، تجلی معنوی خاصی است که در خود، پیام های عبادی، عرفانی، سیاسی اجتماعی و فردی فراوانی دارد.

وی افزود: ذکر خدا به طور دسته جمعی و با الفاظ و حرکات و افعال واحد، عروج انسانهای متحد و صمیمی را نشان می دهد و لذا قرآن و روایات معصومین علیهم السلام مسلمانان را به نماز جماعت فرا خوانده است.

تولیت مدرسه امام مهدی(عج) نیریز، به اهمیت اقامه نماز جماعت اشاره کرد و گفت: در طول تاریخ اسلام برگزاری نماز جماعت را در شرایط سخت و بحرانی از سوی مردان خدا، شاهد بوده ایم، لذا عالمان اسلامی به تبعیت از راهنمایی های قرآن و احادیث به نماز جماعت اهمیت فراوان داده و می دهند و مومنان را به برگزاری این فریضه عظیم تشویق کرده اند.

حجت الاسلام فال اسیری، با اشاره به توصیه های بزرگان دین در مورد منظم بودن صفوف نماز جماعت، بیان کرد: در نماز جماعت باید مواظب بود که با نظم و ترتیب خاص نمایش دل پذیری از ذکر خدا را به اجرا در آوریم و حضرت رسول(ص) در کتاب الفوائد الرضویه پیرامون این موضوع می فرماید که در جماعت صف ها را مساوی و راست قرار دهید که نظم صف ها باعث کمال و تمامیت نماز است.

تعقیبات در نماز تکمیل کننده ثواب نماز است

استاد حوزه علمیه شهرستان نیریز، در ادامه این همایش بیان کرد: تعقیبات یعنی ذکرها و دعاهایی که بعد از هر نماز وارد شده و تکمیل کننده ثواب های نماز می باشد.

وی گفت: نماز که خود ذکر عظیم است و همه ی الفاظ و حرکات آن، نام و یاد خدا را در ذهن و ضمیر ما زنده می کند و به همه ی وجودمان حلاوت می بخشد، با تعقیبات مخصوص، شیرین تر و گواراتر می گردد.

مسئول مدرسه امام مهدی(عج) شهرستان نیریز گفت: هر کسی باید تلاش کند ذکر یا ذکرهایی که از سوی پیشوایان معصوم(ع) به عنوان تعقیبات نماز توصیه شده در ادامه ی نمازهای خود بخواند، مثلا تسبیحات حضرت زهرا(س) که بسیار مشهور است پس از نماز خوانده شود

وی افزود: اهمیت دعا و تعقیبات نماز به اندازه ای است که از بعضی احادیث به دست می آید که انجام ندادن آنها به اصل نماز هم لطمه میزند.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha