جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
غیبت

حوزه/ نشر عیب مردم، محیط و جامعه را آلوده و فضای مسموم و آلوده دیگران را نیز آلوده و حس انتقام را تحریک می کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام و المسلمین سید محمود موسوی نژاد، تولیت مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان مرودشت، صبح امروز در نشست اخلاقی این مدرسه، به آثار اخلاقی و اجتماعی غیبت اشاره کرد و گفت: غیبت از جمله گناهانی است که پیش زمینه گناهان دیگری چون اشاعه فحشا، تحقیر و خوار کردن مومن، سخن چینی، جنگ و فتنه انگیزی می باشد.

وی افزود: پیدا شدن کینه و از بین رفتن اعتماد، ایجاد اختلاف و فتنه در میان مردم و کنار زدن افراد مفید جامعه از آثار دنیوی غیبت کردن می باشد.

تولیت مدرسه امام صادق(ع) مرودشت با بیان این که همین که انسان بفهمد مردم از عیب و کارهای اشتباه او آگاه شده، آبرویش رفته است، جرات او بر گناه بیشتر می شود و تصمیم بر ترک و توبه در وی از بین می رود، ابراز داشت: نشر عیب مردم، محیط و جامعه را آلوده و فضای مسموم و آلوده دیگران را نیز آلوده و حس انتقام را تحریک می کند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی نژاد با اشاره به این که غیبت کردن سبب از بین رفتن حسنات و خوبی هاست و مانع قبول شدن طاعات الهی است، افزود: وظیفه شنونده، گوش ندادن به غیبت و دفاع از مومن است، و لذا در حدیثی می خوانیم کسی که غیبت را بشنود و سکوت کند، شریک جرم گوینده است و باید بدانیم که غیبت کردن، کفر و شنیدن و راضی بودن به آن شرک می باشد.

استاد حوزه علمیه فارس به شیوه های ترک غیبت اشاره کرد و گفت: توجه به خطرات، آثار و عواقب غیبت در دنیا و آخرت، به یاد عیب های خود بودن از شیوه های ترک غیبت می باشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: برای ترک غیبت باید زمینه های غیبت را مسدود کرد، چرا که راه ورود به غیبت، اول سوء ظن، بعد پیگیری و پس از کشف عیب است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha