پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
دعا

حوزه/ تولیت مدرسه محمدیه(ص) شیراز گفت: ایمان به خداوند، بزرگترین نیرویی است که بشر می تواند به وسیله آن بر تمامی اضطراب ها و نگرانی ها غلبه کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام و المسلمین جواد حائری شیرازی، تولیت مدرسه علمیه محمدیه(ص) شیراز،  امروز در نشست اخلاقی طلاب و اساتید این حوزه علمیه  به آثار ایمان در زندگی روزمره انسانها اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از موثر ترین آثار ایمان در انسان، به وجود آمدن روحیه شاد در فرد با ایمان است.

وی افزود: انسان فطرتا به دنبال شادی و خوشحالی است و از غم و ناراحتی و غصه فرار می کند، بعضی ها با شادی های کاذب قصد آن را دارند که در خود خوشی ایجاد کنند، اما در واقع با این سرخوشی بسیار زود گذر، جهنمی از اندوه را در همین دنیا برای خود و دیگران به وجود می آورند، ولی مومنان به نیروی ایمان، بهجت و شادی را در وجود خود پیدا می کنند.

تولیت مدرسه علمیه محمدیه(ص) شیراز، به سخنان گهربار استاد شهید مرتضی مطهری اشاره کرد و گفت: به گفته علما و روحانیون بارز، اولین اثر ایمان، از نظر بهجت زایی خوش بینی است؛ خوش بینی به جهان شکل خاصی می دهد، به این نحو که آفرینش را هدف دار و هدف را خیر و تکامل وسعادت معرفی می کند.

وی اضافه کرد: خداوند در سوره طه، آیه 124 فرموده است که هر کس از یاد من روی گردان شود زندگی سخت و تنگی خواهد داشت، پس بنابراین روی گردانی از یاد خدا در این آیه، یعنی بی ایمانی و پیروی نکردن از هدایت و دینی فطری که پیامبران الهی، انسان را به سوی آن دعوت کرده اند.

حجت الاسلام و المسلمین جواد حائری شیرازی، به دیگر آثار ایمان در زندگی انسان که روشن دلی می باشد، اشاره کرد و گفت: انسان همین که به حکم ایمان، جهان را به نور حق و حقیقت روشن دید، همین روشن بینی فضای روح او را روشن می کند و در حکم چراغی می باشد که در داخل روشن شده باشد.

استاد اخلاق حوزه شیراز در ادامه به دیگر آثار ایمان که امیدواری به نتیجه خوب می باشد اشاره و خاطر نشان کرد: از نظر منطق مادی، جهان نسبت به مردمی که در راه صحیح یا راه باطل، راه عدالت یا راه ظلم، راه درستی یا راه نادرستی می روند، بی طرف و بی تفاوت است و نتیجه کارشان بسته به مقدار تلاش است.

وی بیان کرد: اساتید فلسفه دانشگاه ها به این حقیقت رسیده اند که ایمان به خداوند، بزرگترین نیرویی است که بشر می تواند به وسیله آن بر تمامی اضطراب ها و نگرانی ها غلبه کند.

مسئول مدرسه علمیه محمدیه(ص) شیراز، در پایان یادآور شد: امروزه اگر که در جامعه و محیط اطراف ما، انسانها آیین خدا را یاری کنند، قطعا تاثیرات بسیار خوبی در زندگی روز مره آنها قابل لمس می باشد.

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha