دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دعا

حوزه/ همایش بررسی معیارهای تضعیف ایمان انسان توسط طلاب مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان مرودشت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از فارس، همایش بررسی معیارهای تضعیف ایمان انسان به همت معاونت تهذیب مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان مرودشت، با حضور اساتید، و طلاب این حوزه علمیه برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمود موسوی نژاد، تولیت مدرسه علمیه امام صادق(ع) مرودشت در این همایش یک روزه اظهار داشت: یکی از عواملی که موجب تضعیف ایمان انسان می شود و به آن ضرر می رساند، فخر فروشی و مباهات کردن بی جاست.

وی افزود: این که فرد یا گروهی در قبال یکدیگر با هم به فخر کردن بپردازند در اسلام از آغاز بعثت پیامبر(ص) مورد توجه قرار گرفت و اسلام با منطق و روشنگری آن را در جهت صحیح، هدایت کرد. علت این توجه آن است که پیش از اسلام عرب ها به چیزهای زیادی فخر می کردند و خود را به وسیله آن پیزها از دیگران برتر می دانستند از قبیل مال، فرزند، قبیله و دیگر آداب و رسم هایی که در آن زمان رایج بود.

این استاد حوزه گفت: در قرآن واژه فخر در چند آیه آمده که بیشتر آنها به صورت صفت مطرح گردیده، البته به عنوان صفت ناپسندی که خداوند متعال آن را دوست ندارد و محبوب او نمی باشد.

وی ادامه داد: فخر کردن و به خود بالیدن ویژگی ناپسندی است که انسان را از واقعیت ها دور می کند و از مسیر فروتنی و تسلیم بودن در برابر خداوند منحرف می سازد، انسانی که با مال دنیا یا فرزندان، یا قوم و قبیله  به خود می بالد و به آنها بها می دهد، خداوند نعمت های او را فراموش می کند.

استاد حوزه مرودشت اشاره کرد: با توجه به این مسئله، انسان باعث می شود که از قیامت غافل شده و درباره قیامت تردید کند و آن را نپذیرد، این بزرگترین ضربه ای است که به انسان زده می شود و ایمان او را سست نموده و او را از خداوند غافل می کند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی نژاد بیان کرد: انسان اگر مشغول به مال و فرزند و ... باشد از خداوند و معنویات باز می ماند و به جای این که برای حفظ دین خود تلاش کند، در راه دنیا کوشش و سعی می کند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha