یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام حسین ملک مکان - فارس

حوزه/ رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان فارس با بیان این که دشمنان اسلام از هر گونه اتحاد و اجتماع مسلمانان وحشت دارند،گفت: حضور انقلابی ملت های مسلمان در روز جهانی قدس نمونه بارز وحشت صهونیست ها از حضور و اجتماع مسلمانان است.

حجت الاسلام حسین ملک مکان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در شیراز به آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که از طرف حضرت امام(ره) به عنوان روز جهانی قدس نامگذاری شده است،اشاره کرد و بیان داشت: قدس علاوه براین که محل تولد و جایگاه  بسیاری ازانبیا الهی می باشد و یک مکان مقدس و ارزشمند است قبله اول مسلمانان  نیز بوده و مورد توجه دنیای اسلام قرار دارد.

وی فلسطین را سرزمین اجدادی مردم آن نامید و خاطر نشان کرد: با طراحی دشمنان به ویژه انگلیس وحمایت های آمریکا در ادامه ، عده ای از یهودیان صهونیست از سراسر جهان فلسطین را اشغال،اموال مردم را غارت و غاصبانه مردم را از سرزمین ابا و اجدادی خودشان بیرون کردند و یک حکومت نامشروع تشکیل دادند که با هیچ یکی از قوانین بین المللی سازگاری ندارد.

استاد حوزه شیراز اضافه کرد: رژیم غاصب صهونیستی نه تنها به مردم مظلوم فلسطین در سرزمین خودشان تعدی می کنند، بلکه به سرزمین های اطراف از جمله لبنان،سوریه و مصر نیز تجاوز می کند که این تجاوزات با حمایت و پشتیبانی آمریکا و انگلیس انجام می شود.

حجت الاسلام ملک مکان در بخش دیگری از سخنانش با یادآوری روز جهانی قدس تصریح کرد: امام راحل عظیم الشان(ره) به خوبی درک کرده بودند که اسرائیل یک غده سرطانی در پیکره جهان اسلام است وبا نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس ملت های آزادی خواه جهان را نسبت به جنایات صهونیست ها و مظلومیت مردم فلسطین بیداروهوشیار کردند.

وی ادامه داد: نه تنها مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی بلکه تمام آزادی خواهان جهان و کسانی که از ظلم و جور نفرت دارند هر ساله به حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس ضمن حمایت از مردم مظلوم فلسطین انزجار خود را نسبت به جنایات رژیم اشغالگر قدس اعلام می کنند که این حضور باعث تقویت روحیه مردم فلسطین و عصبانیت صهونیست ها می شود.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان فارس، پیام حضور پر شور مردم در راهپیمایی روز قدس را پشتیبانی از مردم مظلوم فلسطین بیان کرد و گفت: حضور پر شور و آگاهانه مردم باعث شده است تا نگاه تمام جهان به سمت فلسطین معطوف شود و رژیم اشغالگر قدس با تمام امکانات و تجهیزاتی که در اختیار دارد در برابر مردم مظلوم فلسطین که با دست خالی مبارزه می کنند با شکست مواجه شود.

حجت الاسلام ملک مکان به شکست های پی در پی صهونیست ها در تجاوزات سال های اخیرشان اشاره و تصریح کرد: ملت های آزادی خواه جهان مظلومیت مردم فلسطین و همچنین اشغالگری ها و جنایات دولت نامشروع اسرائیل را درک کرده اند که  این درک باعث عظمت فلسطینیان و خواری و ذلت صهونیست ها شده است.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha