جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام سید محمد فخری

حوزه/ مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: روز قدس، روز مبارزه و ایستادگی در مقابل ظلم و زیاده خواهی مستکبران است، علما و روحانیون مولفه های استکبار ستیزی را تبلیغ کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد فخری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با اشاره به اهمیت برگزاری روز قدس اظهار داشت: بنا به فرمایش امام خمینی (ره) روز قدس، روز اسلام اعلام شده است و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی امام راحل آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به‌عنوان روز حمایت از قدس اعلام کردند و از ملت‌های اسلامی خواستند در این روز علیه ظلم و استکبارستیزی راهپیمایی کنند.

وی افزود: در این روز مسلمانان با راهپیمایی، انزجار و تنفر خود را از ستمگران اعلام می‌کنند و اکنون بعد از گذشت 37 سال از پیروزی انقلاب اسلامی همچنان مردم مسلمان سراسر جهان علیه غاصبان رژیم اشغالگر اسراییل شعار داده و این‌گونه فعالیت‌ها و حرکت‌ها قطعا نتیجه بخش خواهد بود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: امروز که کشورهایی همچون یمن، بحرین، عراق و سوریه در بحران هستند وظیفه همه مسلمانان است که با حضور گسترده خود در راهپیمایی روز قدس حمایت خود را از مظلومان اعلام کنند و مسلمانان در این روز اراده عمومی خود را برای مقابله با ترفندهای امریکا و اسرائیل در فلسطین مظلوم و خونین نشان می‌دهند.

حجت الاسلام فخری با اشاره به نقش علما و روحانیون در استکبارستیزی خاطر نشان کرد: علما و روحانیون همیشه  به پیروی از امامان معصوم(علیهم السلام) و انبیا الهی که در طول تاریخ برعلیه ظلم و ستم حرکت می‌کردند، قدم برداشتند و امام علی(ع) در وصیت به امام حسن(ع) می‌فرمایند:« همیشه با ظالم دشمن باش و مظلوم را مورد حمایت قرار بده » این روایت الگوی علما و روحانیون است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha