شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
روحانیت - انقلاب اسلامی -امام

رییس انجمن مدیریت اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: تقویت روحیه انقلابی در حوزه لازمه استکبارستیزی و دفاع از نظام و انقلاب است.

دکتر عبدالله توکلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به تاکیدات چندین باره مقام معظم رهبری در ماه های اخیر مبنی بر لزوم توجه به بُعد روحیه انقلابی در جامعه به ویژه در حوزه های علمیه ابراز داشت: حوزه های علمیه و روحانیت بی شک خاستگاه اصلی نظام و انقلاب اسلامی است و توجه به حفظ و تقویت روحیه انقلابی در حوزه ریشه در نظرات بلند حضرت امام(ره)، رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید دارد.

وی همچنین افزود: همان طور که علت محدثه انقلاب اسلامی ، حوزه و روحانیت بوده ، علت مبقیه آن نیز همین است و لذا روحانیت همواره باید حامی نظام اسلامی و هدایتگر مردم باشد.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با تاکید بر لزوم رجوع به آموزه های اصیل اسلامی و تقویت روحیه انقلابی در مسیر مقابله با دشمنان اسلام و انقلاب گفت: قرائت به روز شده از همان خاستگاه و مبانی که کمک به انقلابی بودن حوزه می کند از اهمیت بسزایی برخوردار است به ویژه آن که نقش اصلی حوزه در نظام اسلامی کتمان ناپذیر است.

وی افزود: در واقع ما باید اندیشه ناب امام و رهبری را بازخوانی کنیم و در این باره عمیق شده و بحث کنیم تا بتوانیم آن خاستگاه را به روز کرده و با عنایت به نیازها و اقتضائات روز در خدمت اسلام و انقلاب باشیم.

این محقق و پژوهشگر حوزوی همچنین خواستار بازخوانی دقیق گفتار و سیره حضرت امام (ره) شد و بیان داشت: این بازخوانی البته می بایست در سایه مولفه اساسی نظام که همان اصل ولایت فقیه است، صورت گیرد و ما در توجه به اقتضائات روز از مساله تعلیم و تعلم، اخلاق و تقویت معنویت در جامعه غافل نشویم.

وی خاطرنشان کرد: آنچه مسلم است این که از دیرباز روحیه استقلال طلبی و استکبار ستیزی که برخاسته از معارف اهل بیت (ع) است جزو ویژگی های جدی حوزه های علمیه بوده است و این که همواره باید در برابر دشمنان با بصیرت و هوشیاری رفتار کرده و زیر بار حرف زور مستکبران عالم نرویم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha