جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام نیلی پور

حوزه/ حجت الاسلام نیلی پور تصریح کرد: تزریق روح توحید در جامعه از شاخصه های مدیریت اسلامی است، ما تا خود موحد نباشیم نمی توانیم روح توحید را در جامعه تزریق کنیم، نماد و جلوه آن نیز اقامه نماز اول وقت است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از اصفهان، حجت الاسلام مهدی نیلی پور، پیش از ظهر امروز همزمان با سالروز شهادت مظلومانه رجایی و باهنر، در مراسم تجدید عهد بسیجیان با شهدا به مناسبت هفته دولت، اظهار کرد: یکی از آرزوهای بلند و دیرینه انبیا و اولیای خدا، بعد اجتماعی بخشیدن قوانین اسلامی و قرآنی  است.

وی با بیان اینکه این امر در برنامه پیامبر اکرم اسلام(ص) در مدینه، با تاسیس مدنیت اسلام تا حدودی محقق شد، گفت:  تفاوت تمام سوره های مدنی با سوره های مکی دراین است که عموما به جبنه های اجتماعی و اجرایی قوانین  اسلام پرداخته شده است.

مدیر بنیاد مهدی موعود(عج) اصفهان خاطرنشان کرد: در سوره های مکی عمدتاً مباحث اعتقادی مطرح شده است، خط مشی  رسول اکرم(ص) براساس نزول آیات قرآن تعیین می شد، زمانی که پیامبر اکرم (ص) به قدرت سیاسی رسیدند، چند وظیفه را برعهده داشتند، یکی از رسالت های مهم  حاکم، ایجاد امنیت است،  که شهروندان و زیر دستان او بتوانند  با آرامش زندگی کنند.

حجت الاسلام نیلی پور ادامه داد: یکی دیگر از وظایف حاکم، اجرای عدالت است، این امر با قانون و قانون گرایی رقم می خورد، کسی که به قدرت رسیده است پایش روی دوش مردم برای انجام خدمت است.

مدیر بنیاد مهدی موعود(عج) اصفهان خاطرنشان کرد: عدالت به معنای حرکت براساس مُر قانون است، فروتر از قانون ظلم شده و فراتر از قانون شفقت می شود، حال مدیران و مسئولینی  که یک عرصه خدمت و انجام وظیفه را برعهده گرفتنه اند باید از خداوند یک روح عدالت دوستی  و شفقت به مردم درخواست کنند.

وی با بیان اینکه مدیران و مسئولین ما در یک درجه بالاتر، به جای خدمت عاقلانه، خدمت عاشقانه را برگزینند، گفت: انضباط دادن به اجتماع از دیگر وظایف حاکم و مدیر در جامعه اسلامی است.

حجت الاسلام نیلی پور با اشاره به اینکه « سیاست ما عین دیانت  ماست»، افزود: در حاکمیت اسلامی باید مدیر اسلامی تربیت شود، بنابراین باید مدنظر داشت  که مدیر علاوه بر دارا بودن وظایف مدیریتی که بیان شده باید به سراغ دین هم برود و این امر مدیر اسلامی می سازد.

وی تصریح کرد: تزریق روح توحید  در جامعه از شاخصه های مدیریت اسلامی است، ما تا خود موحد نباشیم نمی توانیم روح توحید را در جامعه تزریق کنیم، یکی از وظایف مدیران جامعه اسلامی در هر قسمتی که هستید این بوده  که روح خداگرایی را تزریق کنید، که نماد و جلوه آن اقامه نماز اول وقت است.

حجت الاسلام نیلی پور با تاکید بر اینکه مدیران اسلامی باید اهل نماز شب باشند، وگرنه نمی تواند روح توحید به جامعه تزریق کنند، ابراز کرد: نماز شب بر پیامبر اکرم(ص) واجب بود چرا که پیاده کننده روح توحید در جامعه بود.

مدیر بنیاد مهدی موعود(عج) اصفهان با اشاره سوره مبارکه الحج آیه ۴۱،«الَّذينَ إِن مَكَّنّاهُم فِي الأَرضِ أَقامُوا الصَّلاةَ وَآتَوُا الزَّكاةَ وَأَمَروا بِالمَعروفِ وَنَهَوا عَنِ المُنكَرِ ۗ وَلِلَّهِ عاقِبَةُ الأُمورِ» یادآور شد: ما در برهه ای از انقلاب تولید ثروت کردیم، ولی در زمینه فرهنگ سازی انفاق و احسان کاری که باید می کردیم، انجام ندادیم، به این دلیل به سمت فساد رفتیم، گردش صحیح  پول و ثروت در جامعه باید صورت گیرد.

وی با بیان این که ما نباید اجازه دهیم به فساد اقتصادی شخصی و اجتماعی دچار شویم، ابراز داشت: پرداخت زکات و خمس دریچه های اطمینانی است که اسلام برای مومنین قرارداده است، ترویج  و امر به معروف و نهی از منکر دیگر وظیفه مدیر اسلامی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha