پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام محمد تقی ربانی

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: تقویت روحیه انقلابی و استکبارستیزی در حوزه، لازمه حفظ عزت و هویت شیعه در جهان امروز است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد تقی ربانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به دغدغه های جدی رهبر معظم انقلاب مبنی بر انقلابی ماندن حوزه اظهار داشت: مقام معظم رهبری به ویژه در دیدار چندی پیش حوزویان استان تهران با ایشان به وضوح مهم ترین توصیه ها را ارایه فرموده و خواستار تقویت نگاه و رویکرد انقلابی در حوزه علمیه شدند.

وی افزود: همان طور که معظم له نیز در این دیدار بیان داشتند ، طلاب و فضلای حوزه از قدیم به یک سری توانمندی ها و روزآمدی ها و مهارت ها مجهز بوده اند که می توانستند به خوبی و با قدرت از قلعه دین حراست کنند و امروز نیز به طور خاص ما نیاز به این مهارت ها به همراه روحیه و بینش انقلابی برای دفاع از دین و نظام اسلامی داریم.

عضو انجمن مهدویت حوزه علمیه قم همچنین با تاکید بر این که امروز ایران اسلامی پرچمدار عزت و عظمت شیعه در جهان است، خاطرنشان کرد: حفظ هویت شیعی در سایه تقویت از درون و استکبارستیزی یکی از رسالت های مهم حوزویان است و این که با دشمنان اهل بیت(ع) و انقلاب اسلامی مرزبندی مشخصی داشته باشند.

وی گفت: عزت هایی که برگرفته از مکتب اهل بیت (ع) است باید روز به روز تقویت شود که همین ها هم شاخصه های انقلاب اسلامی ما را تشکیل می دهد.

این استاد و محقق حوزه همچنین با تاکید بر این که به روز بودن، برخورداری از سلاح بصیرت و بینش انقلابی و توجه به نیازهای جامعه از جمله مهم ترین بایسته های امروز حوزویان است، تصریح کرد: ما نباید نسبت به اتفاقات روز دنیا و به ویژه تحرکات دشمن غافل و کم توجه باشیم بلکه باید بدانیم که نفوذ دشمن در کجاست و چه شبهاتی را القا می کند تا بتوانیم به درستی و به موقع به آن ها پاسخ داده و هجمه دشمن را دفع کنیم.

وی با اشاره به این که ما در حوزه توانایی ها و امکانات خوبی داریم، افزود: نباید زیر پای حوزویان انقلابی خالی شود و بلکه باید با تقویت بعد معرفت و بصیرت به خوبی از آن ها پشتیبانی به عمل آید چه آن که حوزویان حقیقتاًً پاسدار و نگهدار دین و حریم آن هستند

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha