پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
فضای مجازی

حوزه/ امروزه فضای مجازی می تواند ابزار هجوم برای دشمنان و ابزار مقابله توسط روحانیان باشد، لذا علما و روحانیان باید به اهمیت نقش و تاثیر فضای مجازی توجه بسیار داشته باشند.

حجت الاسلام روح الله نجفی، مدیر مدرسه علمیه شهر سامن در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، در مورد سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با طلاب حوزه علمیه تهران گفت: احیا و اجرای دستورات دین، رسالاتی است که بر عهده طلاب و روحانیان است، برای تحقق این امر طبق فرمایشات مقام معظم رهبری سه و ظیفه مهم متوجه حوزه و روحانیت است.

وی افزود: اولین وظیفه در این راستا هدایت دینی جامعه است و روحانیان باید برای ترویج ارزش های دینی به تبیین دستورات دین اسلام، تعالیم قرآن و سنت پیامبر بپردازند و نقش خود را در تربیت دینی جامعه ایفا کنند.

مدیر مدرسه علمیه شهر سامن افزود: یکی دیگر از وظایفی که روحانیان باید در راستای اجرا و احیای دستورات دین به آن توجه کنند، حضور در اجتماع و پرداختن به مسایل اجتماعی جامعه است، طلاب ما باید اجتماعی بار بیایند و در این صورت می توانند در اجرای دستورات و احیای دین توفیق داشته باشند.

وی، بصیرت جامعه و روحانیت را امری مهم دانست و ابراز داشت: روحانیان و طلاب هیچ گاه نمی توانند بدون بصیرت و بصیرت افزایی در جامعه رسالت دینی و معنوی خود را محقق سازند و لازمه بصیرت افزایی در جامعه این است که ابتدا روحانیان و طلاب خود صاحب بصیرت باشند تا بتوانند این بصیرت را به جامعه انتقال دهند.

حجت الاسلام نجفی تصریح کرد: برای رسیدن به بصیرت، روحانیان باید روحیه انقلابی و سیاسی داشته باشند و نسبت به مسایل سیاسی کشور بی اهمیت نباشند، اهمیت این مساله به قدری است که رهبر معظم انقلاب می فرمایند "بی تفاوتی نسبت به انقلاب و مسایل سیاسی خیانت محسوب می شود".

وی یادآور شد: دشمن با تمام ترفندها و هجمه های خود علیه حوزه های علمیه و روحانیت، نتوانسته چهره آن ها را در میان مردم خدشه دار کند، لذا روحانیت با حضور در اجتماع و ارتباط با مردم بستر تحقق هدایت دینی و سیاسی را فراهم آورد رسالت خود را انجام دهد.

حجت الاسلام نجفی به اهمیت توجه روحانیت به فضای مجازی اشاره کرد و گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری فضای مجازی امروزه در زندگی مردم به فضای حقیقی تبدیل شده است، لذا علما و روحانیان باید به اهمیت نقش و تاثیر فضای مجازی توجه بسیار داشته باشند.

مدیر مدرسه علمیه شهر سامن در پایان تاکید کرد: با ایجاد بستر فعالیت حوزه و روحانیان در فضای مجازی، امکان مقابله با هجمه ها و شبهات در این فضا به وجود خواهد آمد و در غیر این صورت دشمنان در  تبلیغات سوء و ایجاد شبهات در جامعه موفق خواهند بود.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha