جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حسین بنیادی

حوزه/ استاد حوزه علمیه بر لزوم عمل به منویات رهبری در خصوص حضور طلاب در زمینه تبلیغ حقیقی و فضای مجازی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین حسین بنیادی در هجدهمین اجلاسیه اساتید سطح عالی و خارج حوزه علمیه قم، در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: در رابطه با مطالبات رهبری و مراجع از حوزویان کمیسیونی تشکیل شد که اساتید نظرات خود را در آن مطرح کردند.

وی افزود: اساتید باید به این باور برسند که نکات اخلاقی در دروس فقه و اصول و فلسفه و کلام کمتر از درس تخصصی نیست.

استاد حوزه بیان کرد: معنویت محوری و توجه کردن به مساله سبک زندگی طلبگی از جمله مباحثی بود که در این زمینه مطرح شد؛ پاسخ حکیمانه به شبهات، پویایی ساختازی حوزه های علمیه نیز از دیگر مطالباتی بود که از سوی اساتید مطرح گردید.

حجت الاسلام والمسلمین بنیادی گفت: ورود عالمانه به مواردی که از مستحدثات به شمار می رود، از جمله دغدغه هایی بود که اساتید به عنوان انتظارات رهبری و مراجع عظام از حوزه مطرح کردند.

وی افزود: اشراف و ورود به حوادث عالم از دیگر انتظاراتی است که به نظر اساتید سطح عالی حوزه از حوزویان می رود؛ آیت الله سید سعید حکیم بیان کردند که اینکه بیان می کنیم که فقه ما پویا است زمانی تاییدمی شود که ببنیم نسبت به مستحدثات زمان خود به چه میزانی پاسخگو است.

استاد حوزه بیان کرد: طلاب و اساتید باید در فضای حقیقی و مجازی فعال باشند؛ زیرا امروزه فضای مجازی از فضای حقیقی نیز حقیقی تر شده است و اساتید باید به این فضاها دقت نظر داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین بنیادی گفت: تناسب و توجه به مراکز و مدارس فقهی از جمله مهمترین اصولی است که اساتید باید به آن دقت کنند؛ در این زمینه باید یک طراز متناسب در این محورها ایجاد شود.

وی افزود: حوزه های علمیه باید مراقب باشند که هدایت فکری و دینی جامعه به واسطه تبیین اندیشه دینی، مراقبت شود و جامعه به واسطه دین هدایت شود.

استاد حوزه بیان کرد: رهبری انقلاب بیان کردند که حوزویان باید به هدایت سیاسی و بصیرت پروری بپردازند؛ امروزه تکفیری ها در همه جا ورود کرده اند که این شبهات مطرح شده از سوی آنها باید از سوی اساتید پاسخ داده شود.

حجت الاسلام والمسلمین بنیادی گفت: راهنمایی و هدایت حوزویان در عرصه های خدمات اجتماعی نیز از سوی رهبر انقلاب نسبت به حوزویان بیان شده که این مباحث باید در میان حوزویان و طلاب مرسوم شود.

وی خاطرنشان کرد: امروزه حوزه های علمیه، در تعالی و دوران طلایی خود را به سر می برد و دانشمندان و علما در همه عرصه ها، مطالبات جدی خود را مطرح کنند و به تعالی حوزه کمک کننند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha