جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله فقیه یزدی

حوزه/ استاد حوزه بر لزوم توجه بیشتر اساتید به تزکیه و روحیه معنوی و خلوص به منظور پرورش شاگردان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین احمدی فقیه یزدی در هجدهمین اجلاسیه اساتید سطح عالی و خارج حوزه علمیه قم که امروز در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزارشد  گفت: تاثیر معنوی استاد بر شاگردان از مسایل مهمی است که طلاب و اساتید باید نسبت به آن توجه داشته باشند.

وی افزود: خوشبختانه اساتید بسیار خوبی در دوران تحصیل طلاب آنها را به رشد می رسانند که این مساله قیمت بسیار بالایی دارد و شکری بس واجب بر آن است؛ به همین لحاظ، انس گرفتن با شاگردان از مهمترین مسایلی است که یک استاد باید نسبت به آن ملزوم باشد.

آیت الله احمدی فقیه یزدی خاطرنشان کرد: 80 درصد اثرگذاری دروس و روحیه استاد در شاگردان، ترس از خدا و تهذیب و تزکیه است؛ این مسایل از اساتید بزرگ به ما به یادگار رسیده است.

وی گفت: بزرگانی چون آیت الله رفیعی قزوینی از همان دسته اساتید بودند که وقتی محضر ایشان را در بستر بیماری نیز درک می کردیم گویی همه جا مبهوت یاد و ذکر خدا بود.

استاد حوزه بیان کرد: محضر علامه طباطبایی نیز چنین بود که هرگاه در محضر ایشان حاضر می شدیم با اینکه مباحث علمی فلسفی نیز مطرح می شد روح و جلوه الهی از وجود ایشان صادر می شد.

وی افزود: بزرگان ما این روحیه را نسل به نسل به یکدیگر منتقل کرده اند و این جلوات روحی به استمرار و مراقبه به دست می آید؛ شاگردان همیشه از اساتید خود فرامی گیرند و اگر استاد دارای روحیه هایی مثل نظم درسی باشد شاگردان نیز به استاد خود بیش از پیش توجه می کردند.

احمدی فقیه یزدی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در مدت اخیر مسایل بسیار مهمی را پیرامون رسالت های حوزه بیان کردند که باید آنها توجه جدی داشت؛ این انقلاب از سوی مرجعی آغاز شد که در تهذیب و اخلاق، نمونه بود و این روح بزرگ بود که مردم را به سوی حرکت انقلابی سوق داد.

وی گفت: امام راحل شبکه ای از اساتید قوی در حوزه راشکل دادند و این شبکه در کل کشور حضور پیدا کرد و در روستاهای ما نیز علما حاضر شده و باعث تحول در کشور شدند.

استاد حوزه بیان کرد: اگر بیانات رهبری و حضرت امام، پیرامون حوزه بیان کردند، مورد مداقه قرار گیرد می توانیم قلوب مردم را برای رسیدن به مقام رضایت پروردگار و حرکت در مسیر نورانی توحید و قرآن کریم متوجه کنیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha