سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد مهدی احمدی

حوزه/ استاد حوزه مدرک تحصیلی را فی ذاته مثبت دانست و بر لزوم اعطای مدارک بر اساس رشد همه جانبه طلاب تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد مهدی احمدی در هجدهمین اجلاسیه اساتید سطح عالی و خارج حوزه علمیه قم، در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: اینکه رهبر انقلاب بیان کردند که حوزه ما باید انقلابی عمل کند و انقلابی بماند، یک واقعیت و حقیقت محض است.

وی افزود: یکی از عوامل مهم انقلاب، حضور گسترده روحانیون در این زمینه است؛ اگر روحیه انقلابی حوزویان کم شود قطعا انقلاب نیز رنگ خواهد باخت و از بین خواهد رفت.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی بیان کرد: رکن حوزه،  بر محور طلاب و استاد و کتب درسی استوار است؛ مراجع عظام تقلید در سخنان خود به مسایل مهمی اشاره می کنند که ابعاد بحث را بیان می کنند که از جمله آنها می توان به علمیت در حوزه اشاره کرد.

وی گفت: طلاب باید از نظر علمی دارای انگیزه باشد و هیچگاه نباید از دروس و تحصیل جدی دوری جوید؛ یکی از عوامل موفقیت دیگری که در توفیق طلاب تاثیرگذار است مساله نظم است زیرا اگر طلاب نظم دقیقی نداشته باشد به موفقیت نمی رسد و پیشرفت بزرگان ما به جهت رعایت همین مساله است.

استاد حوزه خاطرنشان کرد: عمق نگری در فراگیری علم از جمله ویژگی های حوزه علمیه است؛ بنده به عنوان کسی که سالها در  دانشگاه ها حضور داشته ام به این مساله رسیده ام که ملاک دانشجویان بیشتر نمره و گذراندن واحدهای درسی است در حالی که در حوزه ما چنین مساله ای وجود ندارد زیرا هدف اصلی تقویت قوه استنابط در طلاب است.

وی افزود: مدرک، چنانچه در دانشگاه وجود دارد در حوزه نیز وجود دارد زیرا صرف مدرک دادن کار مفیدی است ولی به شرطی که هدف آن اعتلای سطح علمی طلاب باشد نه اینکه طلاب به سطحی نگری برسند.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی بیان کرد: تثبیت و تقویت اعتقادات از جمله مهمترین دغدغه های جدی مراجع عظام تقلید و رهبری از طلاب است که طلاب باید به این مساله توجه جدی داشته باشند.

استاد حوزه گفت: استاد از مهمترین لوازم پیشرفت طلاب هستند؛ انضباط در تدریس، تخلق به اخلاق حسنه، ارتباط حسنه با شاگردان و اخلاص در تدریس از جمله مهمترین ویژگی های یک استاد در حوزه است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha