جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
امام زمان(عج)

حوزه/ در آستانه ولادت منجی عالم بشریت؛ دانشنامه حضرت صاحب زمان، امام مهدی(عج) با ۲۴۶۸ مطلب به روز رسانی شد.

مدیر پایگاه اطلاع رسانی علمی و پژوهشی حوزه نت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اعلام این خبرافزود: دانشنامه امام مهدي (عج) با 27 بخش متنوع به همت مرکز تحقيقات کامپيوتري علوم اسلامي به روز رسانی و بر روی  پایگاه اینترنتی حوزه نت از هم اکنون قرار گرفته است.

حجت الاسلام سید حسن رحمانی اظهارداشت: مطالب این دانشنامه مناسبتی برگرفته ازمنتخب مقالات، گزيده کتاب، چکيده پايان نامه، پرسش و پاسخ پیرامون مقام حضرت مهــدی (عج) می باشد.

وی افزود: اين دانشنامه با هدف جمع آوری مطالب مختلف در خصوص ابعاد شخصيت وجودی امام عصر(عج) و شناساندن بهتر اين بزرگوار به تمامی عاشقان و شيفتگان آن حضرت در اقصي نقاط دنيا تهيه شده است.

حجت الاسلام رحمانی، موعود و منجي گرايي در اديان و مکاتب ابراهيمي وغيرابراهيمي، دکترين مهدويت ومباني کلامي آن، زندگي نامه امام (عج)، شباهت هاي امام(عج) با انبياء و چهارده معصوم(ع) و عصر غيبت صغري و غيبت کبراي امام(عج) از موضوعات اين دانشنامه برشمرد.

وی حاکميت ديني و ولايت فقيه در زمان غيبت، آسيب شناسي مهدويت، صفات و ويژگي هاي ياران منتظِر و آداب انتظار، علائم ظهور، مهدويت و جهان غرب، وضعيت جهان در زمان ظهور و پس از آن، آخرالزمان، شبهه شناسي مهدويت و رجعت در قرآن را از ديگر مطالب دانشنامه امام مهدي(عج) عنوان کرد.

 این محقق و پژوهشگر حوزه علمیه اظهارداشت: علل و عوامل غيبت امام (عج) و تشرفات و ملاقات بزرگان و عنايات امام (عج) به ديگران، مکان و زمان ظهور و قيام امام(عج)، ايرانيان و نقش آنان در قيام و عصر ظهور، نقش جوانان و بانوان در زمان ظهور، اهل کتاب در دولت امام (عج) و همچنين سيره حکومتي و ويژگي های حکومت امام زمان(عج) از دیگر عناوین خواندنی این دانشنامه برشمرد.

 لازم به ذکر است، علاقمندان می توانند برای بهره گيری از مطالب اين دانشنامه به آدرس اینترنتی ذیل مراجعه کنند.

http://www.hawzah.net/fa/Subjects/4934

انتهای پیام  313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha