یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
یا امام زمان جمکران

حوزه/ عضو هیئت علمی پردیس فارابی دانشگاه تهران بر لزوم تلاش مستمر در زمینه ارتقا و تعمیق بخشی معرفت جامعه نسبت به بقیه الله الاعظم(عج) تاکید کرد.

حجت الاسلام  روح الله شاکری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با تاکید بر این که اساساً امام شناسی باعث هدایت بشریت و قرار گرفتن در صراط مستقیم می شود، اظهار داشت: هر کسی که امام و حجت خدا را بشناسد و از راه و مرام او پیروی کند ، دیگر به ضلالت و گمراهی دچار نمی شود، چرا که امام معصوم(ع) ، مرجعی از سوی خدا و علامت یقینی است که با وجود آن و عمل به کلام و سیره ایشان، بشر به بیراهه نمی رود.

وی همچنین افزود: از آن سو اگر انسان در ایمان به امامت و معرفت به حجت حق لغزشی پیدا کند و ثابت نماند، از این راه گمراه می‌شود، به این خاطر که اساساً ضلالت در مقابل هدایت قرار دارد و در حقیقت ضلالت یعنی عدول از راه راست و منحرف شدن از آن.

استاد و پژوهشگر مرکز تخصصی مهدویت با بیان این که امامت ریشه و عامل رشد اسلام و شاخسار رفیع و محکم آن به شمار می رود، گفت: از منظر آموزه های ناب دینی ما، امام (ع) موجب انتظام مسلمانان و اصلاح‌گر دنیای آنان و مایه‌ عزت مؤمنان است.

وی ادامه داد: در واقع امام معصوم به سان خورشید تابانی است که نورش جهان را فرا می‌گیرد و خودش در افق جای دارد، به گونه‌ای که دست‌ها و دیدگان به آن نمی‌رسد.

عضو انجمن مهدویت حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: در واقع ما باید به آن مقام و معرفت نسبت به امام معصوم(ع) دست یابیم که ایشان را آب گوارای زمان تشنگی، هدایت‌گر و نجات‌بخش از نابودی بدانیم که به وسیله ایشان برکات الهی نازل می شود و تدبیر امور محقق می گردد.

وی با تاکید بر این که ما باید هر چه بیشتر و بهتر معرفت جامعه نسبت به امام زمان (عج) را تقویت کنیم، تصریح کرد: غرق شدن در مسایل دنیوی، کم توجهی به امور الهی و معنوی و نیز عدم افزایش علم و معرفت نسبت به موضوع موعود آخرالزمان(عج) از عوامل مهمی است که ما را از شناخت امام زمانمان دور می کند.

این محقق حوزوی افزود: به خصوص دنیازدگی که به تصریح روایات متعدد خود بزرگ‌ترین آفت و ریشه و اصل هر نوع بدبختی است و متأسفانه در عصر و زمان ما یک آفت فراگیر برای خیلی از انسان‌ها شده است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha