جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مهدویت

حوزه/ مسئول ستاد مردمی دهه مهدویت از برگزاری گفتمان های مهدوی در مدارس علمیه خراسان رضوی و اجتماع عظیم منتظران، در روز نیمه شعبان خبر داد.

حجت الاسلام رضاعلی عزیزی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مشهد، پیرامون های برنامه های ستاد مردمی مهدویت خراسان رضوی گفت:  جلسات سخنرانی در دهه مهدویت با محوریت متن دعای "اَللَّهُمَّ عَظُمَ الْبَلاَءُ ..." كه بيانگر ارائه راه حل مشكلات بزرگ است تا مردم بهتر بتوانند برمشكلات و گرفتاري ها مادي ومعنوي فائق آيند، برگزار می شود.

وی به برگزاری حلقه معرفت در دهه مهدویت اشاره کرد و افزود: جلسات حلقه معرفت با موضوع مهدویت و در قالب پرسش وپاسخ، جهت رفع شبهات مهدوی، در منازل، بوستان ها ومراکز علمی- فرهنگی، فرهنگسراها، حلقه هاي صالحين بسيج و اماكن متبركه مانند حرم مطهر رضوي و.. برگزار می گردد.

گفتمان مهدوی  در حوزه و دانشگاه

مسئول ستاد مردمی مهدویت خراسان رضوی با اشاره به این که گفتمان های مهدوی و برگزاری دوره های آموزشی، در دانشگاه ها، مدارس علمیه و مراکز علمی در دهه مهدویت در سطح مشهد و استان خراسان رضوی برگزار می شود، افزود: حداقل ده میزگرد رسانه اي در صدا وسیما، با حضور اساتید حوزه و دانشگاه در موضوع مهدویت با هدف گسترش فرهنگ صحيح  مهدوی برگزار می شود.

اجتماع عظیم منتظران

وی ادامه داد: طبق برنامه ریزی انجام شده و با هدف ایجاد تجلی شادی و نشاط در روز نیمه شعبان، همه علاقه مندان به ظهور حضرتش در اجتماع عظیم منتظران شرکت کرده و با استغاثه و دعا، ظهور حضرتش را از خداوند متعال مسئلت می نمایند.

مسئول ستاد مردمی مهدویت خراسان رضوی ادامه داد: در مشهد مقدس، اجتماع کنندگان به حرم مطهر رضوی مشرف و در مراسم سخنرانی ویژه روز نیمه شعبان و ذکر توسل به آن حضرت شرکت خواهند کرد.

برگزاری همایش های مهدوی در دهه مهدویت

حجت الاسلام عزیزی اضافه کرد: همايش"نقش بازار در توسعه فرهنگ انتظار" با حضور رئيس و اعضاي هيئت مديره مجتمع هاي تجاري مشهد و مسئولين مجامع امور صنفي و بازاريان برگزار مي گردد.

وی در ادامه افزود: در روزهای آینده همایش های مختلفی با موضوعات "مهر مهدوی" برای مادران مهدی یاور، همایش مدیران مدارس علمیه خراسان رضوی و نیز همایشی با حضور مدیران موسسات قرآنی استان خراسان رضوی با موضوع مهدوی برگزار خواهد شد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha