دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
محمد بارانی

حوزه/ حجت الاسلام بارانی با تاکید بر این که جبهه کفر در تقابل با مهدویت است، تصریح کرد: دوری از معنویت نقطه ضعف دنیای امروز است و باید معارف ناب مهدوی با زبان روز به نسل جوان معرفی شود.

حجت الاسلام محمد بارانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در سمنان به موضوع مهدویت و اهمیت انتظار در فرهنگ شیعه اشاره کرد و گفت: فلسفه انتظار، امید به آینده و  ایجاد شور و نشاط در جامعه است و از دیدگاه فردی موجب خود سازی فرد منتظر می شود.

وی با بیان این که فرد منتظر با تاثیر پذیری از امام(عج)، عدالت و اخلاق در خانواده و مدیریت و اخلاق در جامعه را می آموزد، ابراز داشت: جامعه منتظر، جامعه شایستگان و صالحان است که خود آن را می سازند.

این کارشناس حوزوی با اشاره به وظایف شیعیان در عصر غیبت، افزود: دینداری، مهمترین وظیفه ماست و تحقق این مهم در این عصر حاضر کاری سخت و دشوار است، لذا باید برای معرفت و بصیرت خویش را افزایش دهیم تا بتواتیم دین خود را حفظ کنیم.

حجت الاسلام بارانی ادامه داد: امروز جبهه مهدویت و کفر در تقابل باهم می باشند و در این تقابل، دشمن با بهره گیری از انواع وسایل ارتباط جمعی جوانان ما را هدف گرفته و شناخت ومعرفت به امام زمان(عج) و بصیرت افزایی تنها راه نجات است وگرنه از مسیر دین خارج و نابود میشویم.

امام جمعه مهدیشهردر ادامه افزود:  نقطه ضعف دنیای امروز دوری از معنویت است که موجب به بن بست بشرشده است. در جوامع غربی به علت نبود معنویت حقیقی، آمار خودکشی ها، فروپاشی خانواده، اعتیاد به مواد مخدر و ... زیاد شده شده است.

وی، مهمترین آسیب جامعه را جهل مدرن عنوان کرد و گفت: حوزویان باید معارف ناب اسلامی و مهدوی را با زبان روز به نسل جوان معرفی کنند.

حجت الاسلام بارانی، انقلاب اسلامی را زمینه ساز ظهور خواند و تصریح کرد: باید با خود سازی و خانواده و جامعه، مقدمات ظهور را فراهم کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha