سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
نیلی پور

حوزه/ حجت الاسلام نیلی پور از آموزش معارف مهدوی به ۱۴۰ هزار نفر از سوی بنیاد مهدویت و آینده پژوهی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام  مهدی نیلی پور، شامگاه یکشنبه در مراسم افتتاح نمایشگاه مهدویت "والشمس"، در اصفهان، اظهار کرد: تجلی غدیر امروز موضوع مهدویت است، لذا برای تحقق غدیر امروز باید دو کار اساسی، نخست تلاش برای تحقق آرمان حکومت دینی و سپس ترویج فرهنگ مهدویت را انجام داد.

رئیس بنیاد مهدویت و آینده پژوهی در ادامه افزود: در راستای تحقق و ترویج فرهنگ مهدویت، این بنیاد اساس کار خویش را پرداختن به امور آموزشی قرار داده است، چرا که در زمینه کارهایی همچون برگزاری مراسم دعاها و زیارات کارهای خوبی صورت گرفته ولی در زمینه آموزش هنوز خلاهایی محسوس است.

وی در رابطه با تعداد افرادی که توسط این بنیاد آموزش دیده اند، ابراز کرد: این بنیاد تاکنون 140 هزار نفر را تحت آموزش قرارداده و در ادامه به دنبال تحقق شعار "هر اصفهانی یک سال معارف مهدوی" را در سه محور آموزش مکاتبه ای، حضوری و مجازی اجرایی کنیم.

حجت الاسلام نیلی پور پیرامون تعامل بنیادمهدویت و آینده  پژوهی با دیگر موسسات و سازمان ها، بیان کرد: این بنیاد در یک سال گذشته با 140 کانون فرهنگی، مسجد و اداره های مختلف قرارداد آموزشی داشته است که با توجه به نیاز هر یک از 20 الی 80 ساعت کلاس آموزشی را گذرانده اند..

وی در ادامه تاکید کرد: باتوجه به اینکه افراد در یادگیری معارف مهدوی کمتر به سراغ کتاب و مطالعه می روند، ما نمایشگاه مفهومی مهدویت را طراحی کردیم که 6 ماه کار علمی و تحقیقاتی و 4 ماه نیز کار اجرایی آن به طول انجامید که نتیجه آن به صورت 16 غرفه آماده گردیده  و در آن به بررسی تمامی مسائل و موانع ظهور حضرت مهدی(عج) پرداخته ایم.

رئیس بنیاد مهدویت و آینده پژوهی اصفهان در ادامه افزود: تاکنون 6 هزار نفر از ادارات مختلف، خانواده های شهدا، اساتید دانشگاه و ائمه جماعات برای بازدید از این نمایشگاه ثبت نام به عمل آورده اند و از ابتدای مهر نیز قرار است 4 هزار نفر از مدیران مدارس آموزش و پرورش از آن بازدید نمایند.

وی خاطرنشان کرد: طبق مکاتباتی که با کشور عراق انجام شده قرار بر آن شد که این نمایشگاه برای ایام اربعین به کربلا منتقل شود، البته خواستاریم که این نمایشگاه در شهر سامرا نیز برگزار گردد، چراکه جایگاه اصلی آن در شهر سامرا است و آنجا بسیاری از مفاهیم تداعی می یابد.

حجت الاسلام نیلی پور در پایان اذعان کرد: مشکل اصلی که در بیان مفاهیم دینی و اعتقادی وجود دارد، نحوه ارائه مطالب به مخاطبین می باشد، چرا که امروز ذائقه جوانان تغییر کرده، لذا اگر بتوانیم تبیین باورهای خود را با روش های جدید و به خصوص خلاقیت های هنری همراه کنیم، در واقع این بیان را به یک زبان بین المللی تبدیل کرده ایم که برای هرکس با هر نژاد و زبانی قابل فهم و درک خواهد بود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha