چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
حجت الاسلام اختری

حوزه/ دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، تبیین مهدویت ناب و مقابله با مدعیان دروغین را از رسالت های امروز حوزه خواند و گفت: عده ای افراطی به نام شیعه مردم را به بیراهه می برند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد‌حسن اختری ، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در مشهد، پیرامون رسالت حوزه های علمیه در تبیین و توسعه فرهنگ مهدویت، گفت: در گسترش فرهنگ مهدویت همه به ویژه حوزه و دانشگاه دارای رسالت و مسئولیت هستند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) تصریح کرد: حوزه علمیه به عنوان مهمترین رسانه تبلیغی که قرن ها قبل از ورود نشریات، تلویزیون و... وجود داشته و به ترویج دین پرداخته، باید درعرصه مهدویت حضور پررنگ تری داشته باشد، چرا که بهترین مروج اسلام ناب محمدی، و فرهنگ مهدویت است.

وی افزود: امروز باید بیش از گذشته از ظرفیت های حوزه های علمیه و مبلغان حوزه در عرصه مهدویت استفاده شود، به خصوص در مقابل شبکه ها و گروه های مختلفی که هر روز با ایجاد شبهه در عرصه دین و مهدویت به دنبال مسموم کردن افکار مسلمانان هستند.

ضرورت توسعه فرهنگ مهدویت در گستره جهانی

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، اعتقاد به مهدویت و انتظار را اعتقاد به اسلام ناب دانست و ابراز داشت: ما باید با تبلیغات گستره و استفاده از همه ظرفیت ها فرهنگ مهدویت را در گستره جهانی معرفی و از بروز خرافات در این عرصه جلوگیری کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین اختری تصریح کرد: پژوهشگران و محققان عرصه مهدویت باید توانمند و متخصص این عرصه باشند تا بتوانند  از کج فهمی ها جلوگیری کرده و معارف ناب مهدوی را تبیین کنند.

منجی سازی دشمن

وی در توضیح این مطلب گفت: امروز در مسئله مهدی موعود(عج) دو گروه از آن سوء استفاده می کنند که آنها را مدعیان دروغین و منحرفین می نامیم، یک عده دشمنان اسلام هستند که تلاش دارند، مُصلح را وارونه جلوه دهند و منجی که خود آن را قبول دارند، معرفی می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین اختری ادامه داد:  عده ای دیگر از مدعیان دروغین در بین ما هستند و اسم خودشان را شیعه می گذارند، ولی در واقع شیعه و اسلام ناب را درک نکرده اند و مردم را به بیراهه می برند، لذا باید با هر دو گروه مقابله شود.

فقط به دهه مهدویت اکتفا نکنیم

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با تأکید بر این که انسان مسلمان پیرو اهل بیت(ع) باید دین خود را بفهمد و درک کند و این به معنای دین داری است، افزود: حوزه های علمیه باید در زمینه های مختلف، محتواهای علمی و دقیق را ارائه دهند و این فعالیت ها باید رشد یابد و تنها اختصاص به دهه مهدویت و نیمه شعبان نداشته باشد.

برگزاری جشن ها و همایش های مهدوی در کشورهای مختلف

وی در پایان با اشاره به اینکه مجمع جهانی اهل بیت(ع) با همکاری برخی از موسسات به رسالتش در زمینه فعالیت های مهدوی عمل می کند، افزود: این مجمع در ایام دهه مهدویت، در کشورهای مختلف جشن های نیمه شعبان، سمینار ها، میزگردهای علمی و ... را برگزار می کند.

انتهای پیام/ ح

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha