پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
فلسطین

حوزه/ شرکت کنندگان در تظاهرات‌های هفتگی انتفاضه جمعه در سرزمین‌های اشغالی با برافراشتن پرچم فلسطین، سرود اتحاد ملی و مقاومت سردادند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از maannews.com، نیروهای ارتش اسرائیل ده‌ها تن از مردم فلسطین را در تظاهرات روز جمعه در مناطق اشغالی کرانه باختری، روستای کفر قادوم و بیلین و نوار غزه مجروح کردند.

در تظاهرات هفتگی مقاومت روز جمعه در روستای کفر قادوم در شمال منطقه کرانه باختری 3 فلسطینی از جمله 2 روزنامه نگار مجروح شدند. به گفته مراد شتاوی، هماهنگ کننده مقاومت مردمی در این روستا ده‌ها سرباز اسرائیلی به مردم یورش برده و با شلیک گلوله‌های پلاستیکی و اسفنجی، گاز اشک آور و نارنجک‌های بی‌حسی مردم را هدف قرار دادند. دراین هجوم یک مرد 55 ساله فلسطینی در اثر شلیک گلوله اسفنجی در ناحیه دست مجروح شده و برای درمان به بیمارستان رافیدیا منتقل شد. احمد شاویر گزارشگر ایستگاه خبری تلویزیون فلسطین نیز در اثر برخورد گلوله‌های پلاستیکی در ناحیه دست و پا آسیب دیده و موتانا الدیک عکاس خبری نیز از ناحیه پا صدمه دید.

به علاوه در روستای بیلین در کرانه باختری نیز ده‌ها تن در اثر استنشاق گاز اشک آور راهی بیمارستان شدند. نظامیان اسرائیلی با شلیک کپسول‌های گاز اشک آور و گلوله‌های پلاستیکی به سوی تظاهرکنندگان در ورودی غربی این روستا نیز منجر به ایجاد آتش سوزی در زمین‌های فلسطینیان شدند.

همچنین به گفته منابع خبری یک شهروند فلسطینی در نزدیکی المینتار در شرق نوار غزه مورد شلیک گلوله قرار گرفته و مجروح شد. در بیت حانون در شمال غزه نیز، استقرار نیروهای اسرائیلی منجر به درگیری میان مردم فلسطین و نظامیان شد.

شرکت کنندگان در این تظاهرات‌ها با برافراشتن پرچم‌های فلسطین، سرودهای اتحاد ملی و مقاومت را در نواحی اشغالی سردادند. آن‌ها همچنین خواستار آزادی تمامی زندانیان از جمله عمر نزال و زندانیان دیگری که در اعتصاب غذا بسر می‌برند، شدند.

فلسطینیان در نوار غزه هر جمعه برای نشان دادن همبستگی با انتفاضه بیت المقدس در کرانه باختری اشغالی و سرزمین‌های اشغالی راهپیمایی هفتگی دارند. ساکنان روستاهای بیلین و کفر قادوم نیز در کنار دیگر مردم فلسطین علیه اشغال سرزمین‌های فلسطین بدست رژیم صهیونیستی دست به تظاهرات می‌زنند.

به گفته دفتر سازمان ملل متحد برای هماهنگی امور انسان دوستانه، از آغاز سال جاری بیش از یک هزار و 300 فلسطینی توسط نیروهای اسرائیلی مجروح شده‌اند که بیشتر این جراحات در درگیری‌ها در تظاهرات‌ها در کرانه باختری رخ داده‌اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha