دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مسجد الاقصی

حوزه/ از آغاز سال ۲۰۱۶ تا کنون تقریبا ۵ هزار شهرک‌نشین اسرائیلی در سرزمین‌های اشغالی به مسجد الاقصی یورش برده و به آن تعرض کرده‌اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»تنها در 4 ماهه نخست سال 2016  چهار  هزار و 840 شهرک‌نشین یهودی در سرزمین‌های اشغالی به مسجدالاقصی یورش برده‌اند که این رقم در مقایسه با سال گذشته و آمار ارائه شده در اخبار بسیار بالا بوده است.

طبق گزارش‌های آماری منتشر شده در ماه آوریل، 1هزار و 908 شهرک‌نشین صهیونیست از جمله نیروهای اشغالگر ارتش اسرائیل و افسرهای امنیتی اسرائیلی تحت تدابیر شدید امنیتی و حفاظتی پلیس اسرائیل به مسجد الاقصی یورش بردند. تعداد مهاجمین صهیونیستی به مسجدالاقصی در ماه آوریل در مقایسه با ارقام یورش‌های دو سال گذشته نیز بسیار بالا بوده است.

بر اساس گزارش‌ها در این یورش‌ها بیش از 67 نیروهای امنیتی اسرائیل، برای تامین امنیت متعرضان صهیونیست در محوطه این مکان مقدس به بازرسی و گشت‌زنی مشغول بودند تا صهیونیست‌ها بتوانند در امنیت کامل وارد حریم مسجدالاقصی شوند.

در این میان نیروهای پلیس اسرائیل و اشغالگران صهیونیست به گاردهای مسجد الاقصی نیز حمله کرده و سه تن از آنان را به جرم ایستادگی و مقاومت در مقابل هجوم شهرک‌نشینان از منطقه تبعید کردند.

درگیری‌ها و تنش‌های کنونی در بیت‌المقدس و مناطق اشغالی کرانه باختری از یکم اکتبر 2015 زمانی آغاز شد که شهرک‌نشینان اسرائیلی به طور مکرر به مسجد الاقصی حمله‌ور می‌شده و نیروهای اسرائیلی نیز از ورود ساکنان فلسطینی به این محوطه جلوگیری می‌کردند.

هفته گذشته دولت اردن در بیانیه‌ای از رژیم صهیونیستی خواست تا جلوی تهاجم شهرک‌نشینان و حذف تدابیر امنیتی اسرائیل خصوصا در هفته ایام عید پسح یهودیان در این منطقه را بگیرد.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha