شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حضور خاخام های اسرائیلی بر سر سفر افطار امارات

حوزه/ امارات متحده عربی مراسم افطاری را با حضور نمایندگان ادیان مختلف از جمله یهودی و بودایی برگزار می کند که سؤالاتی را در این خصوص به وجود می آورد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، امارات متحده عربی مراسم افطاری را با حضور نمایندگان ادیان مختلف از جمله یهودی و بودایی برگزار می کند که سؤالاتی را در این خصوص به وجود می آورد.

در زمانی که نیرو های رژیم اشغالگر اسرائیل به صحن های مسجد الاقصی یورش می برد و نمازگزاران را مورد هدف قرار داده و بازداشت می کند، سفیر امارات در پاریس با روحانیون یهودی در خصوص مدارای دینی و همزیستی بحث و گفتگو می کند!.

برخی از مخالفان امارات، اقدام این کشور را تلاش برای عادی سازی روابط اجتماعی با رژیم اسرائیل و نقض عرف جامعه امارات و اجبار آن به میزبانی از اسرائیلی ها در سرزمین امارات توصیف می کنند.

حمد النعیمی پژوهشگر اماراتی گفت: امارات از شعار هایی مثل برادری انسانی و مدارا برای سرپوش گذاشتن بر امور دیگر که بیانگر نوعی دشمنی است، استفاده می کند و حضور خاخام اسرائیلی بر سر سفره، مؤکد این امر است.

وی افزود: اینکه امارات از حوادث سرزمین های اشغالی و تجاوز ها و یورش های اسرائیلی ها به مسجد الاقصی چشم پوشی می کند و حرفی نمی زند و از یهودیان بر سر سفره افطار استقبال می کند، بیانگر این است که این مسئله از اساسی سیاسی است.

النعیمی تصریح کرد: امارات عملیاتی که در تل آویو منجر به کشته شدن صهیونیست ها شد را محکوم کرد، امّا در قبال کشتار و بازداشت فلسطینی ها سکوت اختیار کرد.

وی هدف دیگر اینگونه اقدامات را نادیده گرفتن دین و بازی با اعتقادات اسلامی دانست و گفت: سخنانی مثل تمامی ادیان به خدا منتهی می شود و اموری از این قبیل، اصول اعتقاد اسلامی را با شعار همزیستی، از میان می برد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • دا IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    0 0
    اسلام ساخته معاویه ایطوریه دیگه