شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
شیخ عکرمه صبری خطیب مسجد الاقصی

حوزه/ شیخ عکرمه صبری گفت: آنچه طی دو هفته گذشته در قدس و شهرک قدیم آن اتفاق افتاد، توطئه ای بزرگ است که مسجد الاقصی را مورد هدف قرار می دهد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ عکرمه صبری خطیب مسجد الاقصی گفت: آنچه طی دو هفته گذشته در قدس و شهرک قدیم آن اتفاق افتاد، توطئه ای بزرگ است که مسجد الاقصی را مورد هدف قرار می دهد و می خواهد شهرک قدیم را از وجود اهالی بیت‌المقدس خالی کند و بر آنان فشار بیاورد.

وی افزود: در دو جمعه گذشته، مسجد الاقصی شاهد فشار عامدانه علیه اهالی بیت‌المقدس و جلوگیری آنها از ورود به مسجد بود. امّا شهرک نشینیان به راحتی به مسجد الاقصی هجوم می برند.

شیخ صبری با طرح سؤالی گفت: چه معنی دارد که برای ورود اهالی مسلمان به مسجد الاقصی کارت شناسایی می خواهند، امّا شهرک نشینان از هر سو با حمایت کامل نیرو های رژیم اشغالگر اسرائیل برای ادای نماز تلمود به مسجد الاقصی می آیند؟!

خطیب مسجد الاقصی با بیان اینکه شاهد اقدامات نژادپرستانه درد آور و توطئه انگیز هستیم، افزود: این درست نیست که اشغالگران بر شهرک قدیم شهر قدس مسلط شوند.

غفلت جهان عربی و اسلامی، رژیم صهیونیستی را به اقدامات نژادپرستانه تشویق می کند

وی اشاره کرد: غفلت آگاهانه یا غیر آگاهانه جهان عربی و اسلامی در خصوص شهر قدس، رژیم صهیونیستی را به افزایش اقدامات نژادپرستانه علیه مقدسی ها تشویق می کند.

شیخ صبری ادامه داد: علی رغم اقدامات اسرائیلی ها علیه اهالی بیت‌المقدس، شاهد هیچگونه اعتراض یا فشار علیه اشغالگران برای عقب نشینی از سیاست خصمانه اش علیه قدس و مسجد الاقصی نبودیم. طی سال های گذشته هیچگونه حرکت سیاسی یا دیپلماتیک عربی یا اسلامی در واکنش به تعرض علیه مسجد الاقصی انجام نگرفت.

خطیب مسجد الاقصی تأکید کرد: اهالی بیت المقدس با یورش های یهودی های افراطی در اعیاد متعددشان مخالفت می کنند و با تمام امکاناتی که دارند در مقابل آنها می ایستند، امّا اشغالگران خانه هایشان را ویران و آنها را بازداشت و تبعید یا جریمه می کنند.

شایان ذکر است که شهرک نشینان صهیونیستی برای برگزاری اعیاد یهودی به شهر قدس و مسجد الاقصی یورش می برند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha