شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
بندر بن عبد العزیز بلیله امام جماعت مسجد الحرام

حوزه/ بندر بلیله امام جماعت مسجد الحرام در سخنرانی خود در روز عرفه، یورش شهرک نشینان صهیونیستی به مسجد الاقصی و سرکوب، بازداشت و بیرون راندن نمازگزاران را نادیده گرفت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، بندر بن عبد العزیز بلیله امام جماعت مسجد الحرام و عضو هیئت علمای سعودی در سخنرانی خود در روز عرفه، یورش شهرک نشینان صهیونیستی به مسجد الاقصی و سرکوب، بازداشت و بیرون راندن نمازگزاران را نادیده گرفت و از آن سخنی به میان نیاورد.

وی در سخنان خود به تلاش برای استقرار کشور و عدم تقویت تروریسم پرداخت و اطاعت از ولی امر و نهی از فساد و عدم حمایت از تروریسم را موجب استقرار کشور دانست.

بندر بلیله در خطبه روز عرفه به تملق و چاپلوسی برای ملک سلمان و محمد بن سلمان ولیعهد سعودی پرداخت. این در حالی است که سازمان های بین المللی، حکومت عربستان را بسیار سرکوبگر و خونریز توصیف کرده و بن سلمان مخالفان را بازداشت کرده و به قتل می رساند و تمامی انواع اسلوب های سرکوب وحشی را علیه مخالفان انجام می دهد.

در دوران قدیم، در روز عرفه به طور ثابت در خصوص فسلطین و مسجد الاقصی موضع گیری داشته و برای آن بسیار دعا می کردند، امّا خطیب مسجد الحرام اسمی از فلسطین نیاورد و علی رغم یورش گسترده شهرک نشینان به مسجد الاقصی تحت حمایت اشغالگران و تجاوز به نگهبانان، هیچ موضع گیری نداشت.

واکنش فعالان فضای مجازی به چشم پوشی خطیب روز عرفه از حوادث فلسطین

در همین راستا شماری از فعالان فضای مجازی به چشم پوشی خطیب روز عرفه نسبت به حوادث مسجد الاقصی و فلسطین واکنش نشان دادند و کی از آن ها نوشت: "نماینده سازمان اطلاعات سعودی (خطیب عرفه) علی رغم یورش و تجاوز به مسجد الاقصی، در خطبه روز عرفه سخنی در این خصوص نگفت.

یک توئیت نویس نوشت: "مردم انتظار داشتند که خطیب عرفی در مورد الاقصی سخن بگوید".

لیان عزمی گفت: "عجیب نیست که خطیب عرفه حال مسلمانان را درک نکند و تجاوز و یورش به مسجد الاقصی را نادیده بگیرد".

وی ادامه داد: "چگونه است که ریختن خون ما مباح است و به ما ظلم می شود؛ این شیوخ درباری، دین خود را از دربار حاکم می گیرند و فتوای خود را از رئیس سازمان اطلاعات دریافت می کنند".

احمد العربی گفت: "خطیب روز عرفه، حوادث مسجد الاقصی و یوریش شهرک نشینان و یهودی سازی و تجاوز ها کاملاً نادیده گرفت؛ گویی که پیامبر آنها با پیامبر ما فرق دارد. خدا لعنت کند هر کس که بین مسجد الاقصی و مکه فرق قائل باشد."

شایان ذکر است که ده ها نفر از شهرک نشینان صهیونیستی در روز عرفه به حیاط مسجد الاقصی یورش بردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha