پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
شیخ عکرمه صبری خطیب مسجد الاقصی

حوزه/ شیخ عکرمه صبری برگزاری "نیایش خاموش" توسط یهودیان در صحن های مسجد الاقصی را تصمیمی خطرناک دانست.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ عکرمه صبری خطیب مسجد الاقصی، برگزاری "نیایش خاموش" توسط یهودیان در صحن های مسجد الاقصی را تصمیمی خطرناک دانست و گفت: این تصمیم باعث قانونی شدن برگزاری مراسم یهودی در مسجد الاقصی و یورش صهونیست ها به این مکان می شود.

وی افزود: "نیایش خاموش" تصمیم جدید اسرائیل برای تحمیل کنترل کامل بر صحن های مسجد الاقصی و اجرای سیاست تقسیم بندی زمانی در مسجد است.

شیخ صبری این اقدام را تجاوز علیه مسجد الاقصی و تمامی مسلمانان جهان دانست و اشاره کرد: این تصمیمی باطل بوده و از سوی دادگاهی بی ربط صادر شده است.

خطیب مسجد الاقصی با اشاره به اینکه فعالیت های صهیونیستی از ماه گذشته برای به دست گرفتن کنترل مسجد الاقصی آغاز شده، گفت: یهودیان مراسم "عید بخشش" برگزار کرده و دستاورد هایی که پیشتر به آن دست یافته بودند را تحقق بخشیدند.

وی ادامه داد: رژیم اسرائیل از غفلت کشور ها و ملت های عربی و اسلامی برای تسلط بر مسجد الاقصی سوء استفاده کرده است، لذا ملت های عربی و اسلامی باید به حکام خود فشار بیاورند تا علیه اشغالگران جنبش رسمی سیاسی راه بیاندازند و مانع اقدامات خصمانه اسرائیل شوند.

شیخ صبری در پایان بیان داشت: عدم مقابله با تجاوز جدید اسرائیل به مسجد الاقصی با عنوان "نیایش خاموش"، رژیم صهیونیستی را به انجام اقدامات خصمانه جدید و تبدیل نیایش خاموش به نیایش آشکار و افزایش یورش به مسجد الاقصی ترغیب می کند.

* منظور از "نیایش خاموش" حضور یهودیان در مسجد الاقصی و اجرای مراسم (نیایش) یهودی با حالت سکوت و بدون صدا است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha