جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مسجد الاقصی

حوزه/ ده ها نفر از شهرک نشینان یهودی بعد از بازگشایی مسجد الاقصی با حمایت پلیس رژیم صهیونیستی به محوطه این مسجد یورش بردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، ده ها نفر از شهرک نشینان یهودی بعد از بازگشایی مسجد الاقصی با حمایت پلیس رژیم صهیونیستی به محوطه این مسجد یورش بردند.

پلیس رژیم اسرائیل همچنین یک مرد و دو زن که به هنگام یورش در محوطه مسجد حضور داشتند را بازداشت کردند.

شایان ذکر است که اوقاف اسلامی شهر قدس امروز مسجد الاقصی را بعد از گذشت بیش از دو ماه تعطیلی در پی شیوع ویروس کرونا بازگشایی کرد.

مفتی قدس هتک حرمت اشغالگران علیه مسجد الاقصی و مسجد ابراهیمی را محکوم کرد

شیخ محمد حسین مفتی اعظم قدس و دیار فلسطین هتک حرمت رژیم اشغالگر صهیونیستی علیه مقدسات فلسطینی به ویژه مسجد الاقصی و مسجد ابراهیمی را محکوم کرد.

وی جلوگیری از پخش اذان از مسجد ابراهیمی و منع نمازگزاران از برگزاری نماز به بهانه های واهی را محکوم کرد و آن را محرومیت از انجام شعائر دینی دانست.

شیخ حسین با بیان اینکه مسجد الاقصی و مسجد ابراهیمی و مقدسات فلسطینی تنها متعلق مسلمانان است، نسبت به استمرار هتک حرمت مقدسات فلسطین هشدار داد.

مفتی قدس در بخش دیگر، بازادشت شیخ عکرمه صبری خطیب مسجد الاقصی را محکوم کرد و گفت: رژیم اشغالگر در جهت سیاست سرکوب و سوء استفاده از مقدسی ها و فشار بر آنها، شخصیت های مقدسی را هدف قرار می دهد.

شیخ حسین با بیان اینکه اینگونه اقدامات هیچ وقت به موفقیت نخواهد انجامید و مردم قدس به اقصی و مقدسات آن متمسک هستند و در برابر اشغالگران و سیاست خصمانه آن تسلیم نخواهند شد، مسئولیت کامل این اقدام را متوجه این رژیم دانست و خواستار حضور بیشتر نمازگزاران در این دو مسجد شد.

وی کشور ها و مؤسسات مرتبط با حقوق انسان و ادیان را به مقابله با تجاوز های اسرائیل دعوت کرد و از امت عربی و اسلامی خواست به مسئولیت خود در قبال قدس و فلسطین و دفاع از آن و حمایت از مقدسات آن عمل کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha