دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
عبد الرزاق قسوم - الجزایر

حوزه/ انجمن علمای مسلمان در الجزایر از اعراب و مسلمانان و حامیان آرمان فلسطین در جهان خواست تا از فلسطینی ها در مقابله با جنایات اشغالگران، حمایت کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، انجمن علمای مسلمان در الجزایر از اعراب و مسلمانان و حامیان آرمان فلسطین در جهان خواست تا از فلسطینی ها در مقابله با جنایات اشغالگران که حتی از اقامه نماز و اعکتاف در مسجد الاقصی جلوگیری می کند، حمایت کنند.

عبدالرزاق قسوم، رئیس انجمن علمای مسلمان در الجزایر، حملات رژیم صهیونیستی به نمازگزاران و معتکفان در مسجد الاقصی را مایه ننگ ملت های عربی و اسلامی دانست.

وی گفت: واقعا شرم آور است که صهیونیست ها هر روز بر ما نفرین و رسوایی روا می دارد و ما هیچ ارزشی نداریم و به برادران فلسطینی بی گناه ما که در مسجد الاقصی نماز می خوانند حمله می کنند و آنها را مورد ضرب و شتم و شکنجه قرار می دهند و آنها را از اعتکاف و نماز باز می دارند. به دلیل این اقدامات تجاوزکارانه مداوم علیه فلسطینی ها، ما از تعلق به امت خود شرمنده شده ایم.

قسوم از همه گروه‌های عربی که با دولت اشغالگر روابط برقرار کرده‌اند، خواست در موضع خود تجدید نظر کنند و خود را با حق فلسطین برای مقابله با اشغالگران همسو کنند.

رئیس انجمن علمای مسلمان بیان داشت: آنچه امروز از دولت های عربی خواسته می شود این است که در همه چیز تجدید نظر کنند، زیرا آشتی و برقراری روابط با این دشمن، هیچ سودی ندارد و ما باید در همه چیز تجدید نظر کنیم. عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل باید متوقف شود؛ زیرا رژیم اشغالگر با تجاوزات خود به الاقصی، تأیید کرد که او به هیچ کس، حتی به سازش کاران، احترام نمی گذارد.

وی از ملت های عرب و اسلامی خواست تا از فلسطینی‌ها حمایت ماّدی و معنوی کنند و کمک‌های مادی را که به آنها کمک می‌کند تا در سرزمین خود استوار بایستند، بیشتر کنند و از نظر معنوی با دعا و فشار به هر وسیله‌ای برای حمایت سیاسی از آنها تلاش کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha