یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
الجزایر

حوزه/ صالح قوجیل، رئیس مجلس امت الجزایر تأکید کرد که مسئله فلسطین یک مسئله محوری برای الجزایر است و قابل معامله و امتیازدهی نیست.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، صالح قوجیل، رئیس مجلس امت الجزایر تأکید کرد که مسئله فلسطین یک مسئله محوری برای الجزایر است و قابل معامله و امتیازدهی نیست.

وی در دیدار با روحی فتوح، رئیس مجلس ملی فلسطین، از استواری مردم فلسطین که در سرزمین خود پایدار و بااستقامت هستند و همچنان از سرزمین و مقدسات خود در برابر وحشی گری اشغالگران دفاع می کنند، تمجید کرد.

قوجیل با رئیس مجلس فلسطین درباره آخرین تحولات مربوط به موضوع فلسطین، نقض مکرر وضعیت تاریخی و حقوقی قدس و مقدسات آن توسط رژیم اسرائیل و همچنین پافشاری تل‌آویو در سیاست شهرک‌سازی، تصرف سرزمین های فلسطینی، تخریب خانه ها و آواره شدن فلسطینی ها از خانه هایشان گفت‌وگو کرد.

رئیس مجلس الجزایر با بیان اینکه اعلامیه الجزایر که منجر به اتحاد صفوف فلسطینی شد، بدون تدبیر همه امضاکنندگان آن و تأمین منافع عالی محقق نخواهد شد، گفت: این راه، مسیر ما در جریان انقلاب آزادی‌بخش ما بود.

این مقام الجزایری همچنین سیاست نفاق و دوگانگی کشورهای غربی را محکوم کرد و افزود: غربی ها با سکوت خود در قبال آنچه سرزمین فلسطین شاهد آن است، چراغ سبز و پوششی برای ادامه اقدامات شنیع رژیم اسرائیل نشان می دهند.

وی از اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل خواست که مسئولیت های خود را بر عهده گرفته و منشورهای سازمان ملل را در این زمینه اجرا کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha