شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
عبد المجید تبون رئیس جمهور الجزایر

حوزه/ عبد المجید تبون رئیس جمهور الجزایر از عادی سازی روابط با اسرائیل در سایه نبود صلح و عدم باز پس گیری سرزمین، انتقاد کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، عبد المجید تبون رئیس جمهور الجزایر از عادی سازی روابط با اسرائیل در سایه نبود صلح و عدم باز پس گیری سرزمین، انتقاد کرد.

وی در خصوص موضع خود در رابطه با مسئله فلسطین و عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل گفت: موضع الجزایر در خصوص مسئله فلسطین با گذشت زمان یا کوتاهی کردن، تغییر نمی کند.

رئیس جمهور الجزایر با بیان اینکه یک توافق نامه عربی بر اساس اصل سرزمین در مقابل وجود دارد و الجزایر به این موضع پایبند است، اشاره کرد: امروز با وجود عدم صلح و عدم بازگشت سرزمین، عادی سازی روابط با اسرائیل یعنی چه؟

عبد المجید بتون در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه الجزایر از دست اسلام سیاسی رها شده است، گفت: جریان اسلامی الجزایر با جریان اسلامی کشور های دیگر تفاوت دارد.

وی همچنین در پاسخ به سوال مجله فرانسوی "لوبوان" در خصوص دستیابی اسلامگرایان به قدرت، گفت: اسلام سیاسی که مانع رشد و توسعه کشور نشود، مرا نمی آزارد.

این اظهارات رئیس جمهور الجزایر همزمان شده با روز شمار برگزاری انتخابات زود هنگام مجلس که قرار است ۱۲ ماه ژوئن برگزار شود و جریان اسلامی در آن حضور بزرگی دارد و احزاب اسلامی "جنبش جامعه صلح"، "جنبس سازندگی ملّی"، "جبهه عدالت و توسعه" و "جنبش اصلاح" در آن شرکت می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha