جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
راشد الغنوشی رئیس پارلمان تونس

حوزه/ راشد الغنوشی رئیس پارلمان تونس با بیان اینکه حماسه های مقاومت فلسطین آینده دیگری خواهد ساخت، گفت: جهان عربی و منطقه شام شاهد قرار گرفتن مسئله فلسطین در جایگاه خود خواهد بود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، راشد الغنوشی رئیس پارلمان تونس و رهبر جنبش النهضه با بیان اینکه حماسه های مقاومت فلسطین آینده دیگری خواهد ساخت، گفت: جهان عربی و منطقه شام شاهد ترتیب امور و قرار گرفتن مسئله فلسطین در جایگاه خود خواهد بود.

وی افزود: مقاومت فلسطین ثابت کرد که این امت نمُرده و زنده است و خداوند متعال ملت فلسطین را به عنوان نگهبان بیت المقدس و میراث انبیا در این سرزمین قرار داده است

نشانه های پیروزی در درگیری های اخیر میان مقاومت و اشغالگران خود را نشان داد

رئیس پارلمان تونس با اشاره به اینکه نشانه های پیروزی در درگیری های اخیر میان مقاومت و اشغالگران در سرزمین های اشغالی فلسطین خود را نشان داد، گفت: ما به دنبال ایجاد یک نقشه راه جدید برای منطقه خاورمیانه هستیم و اکنون یک همدردی بین المللی با مسئله فلسطین و توجه ویژه به حقوق فلسطینی ها در کشور های جهان در حال انجام گرفتن است.

اسرائیل بدون حمایت بین المللی دوامی ندارد

الغنوشی با بیان اینکه اسرائیل بدون حمایت بین المللی دوامی ندارد، در واکنش به موضع گیری آمریکا و غرب نسبت به جنگ فلسطین، گفت: بدون شک رژیم اسرائیل مورد حمایت قرار دارد و اگر به حال خودش رها شود، در برابر اراده ملت فلسطین نمی تواند استقامت کند، امّا اگر خودکامگی اسرائیلی ادامه یابد، تمامی موازین تغییر خواهد کرد و اینگونه باقی نخواهد ماند.

عادی سازی روابط با اسرائیل را کنار بگذارید

وی از کشور هایی که پیشتر یا اخیراً اقدام به عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل نموده، خواست این مسخره بازی را کنار بگذارند؛ چراکه عادی سازی روابط در هر صورت از بین می رود.

رهبر جنبش النهضه تونس تصریح کرد: انتفاضه فلسطین امروز نشان داد که یک ملت واقعی بر روی این سرزمین وجود دارد و بدین صورت افسانه ملت بدون سرزمین از بین رفت.

مسئله فلسطین مورد اجماع تمامی اقشار تونس است

وی در پایان تأکید کرد: مسئله فلسطین مورد اجماع تمامی جریان ها و احزاب سیاسی مختلف تونس است.

شایان ذکر است که سازمان های جامعه مدنی تونس خواستار برپایی تظاهرات در پایتخت تونس شدند و پارلمان تونس خواستار تحویل رهبران اسرائیل به دادگاه جنایی بین المللی شد و از سازمان های حقوقی منطقه ای و بین المللی خواست تصمیمات لازم را برای تحویل رهبران اسرائیل به دادگاه جنایی اتخاذ کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha