جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تظاهرات تونس علیه معامله قرن

حوزه/ مردم تونس در تظاهراتی که با مشارکت سازمان های جامعه مدنی و احزاب تونسی برای حمایت از مسئله فلسطین و محکومیت معامله قرن آمریکایی برگزار شد، حضور یافتند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، مردم تونس در تظاهراتی که به دعوت کمیته تونسی مقابله با عادی سازی روابط با اسرائیل و با مشارکت سازمان های جامعه مدنی و احزاب تونسی برای حمایت از مسئله فلسطین و محکومیت معامله قرن آمریکایی برگزار شد، حضور یافتند.

بارزترین پیامی که تظاهرات کنندگان به گوش جهانیان رساندند، این بود که فلسطین در وجدان تونسی ها باقی می ماند و قدرت های زنده تونس در خط مقدم دفاع از حقوق فلسطینی ها خواهند بود و علیه معامله قرن و تمامی توطئه هایی که مسئله فلسطین را هدف قرار می دهد، می ایستند.

زنان و جوانان از قشار های مختلف سیاسی و دانشگاهی و از شغل های مختلف و همچنین فعالان سیاسی و حقوقی برای فلسطین فریاد زند و گفتند: لبیک یا اقصی... با میلیون ها نفر به سمت قدس می رویم... معامله قرن سرنگون باد... ملت خواهان تحریم عادی سازی روابط است.

حرف آخر و فصل الخطاب برای ملت مجاهد فلسطین و ملت های آزاده خواهد بود

عبد اللطیف العلوی نماینده مجلس نمایندگان تونس در خصوص اهمیت تظاهرات تونسی ها در حمایت از مسئله فلسطین و مخالفت با معامله قرن، گفت: حرف آخر و فصل الخطاب برای ملت مجاهد فلسطین و ملت های آزاده عربی خواهد بود و جهان باید بداند که انقلاب مبارک فلسطین، فلسطینی ها، اعراب و حتی یهود را از دست صهیونیست ها آزاد خواهد کرد و جهان آزاد خواهد شد.

العلوی افزود: این معامله ننگین و بی ارزش، نقش بزرگی در شعله ور کردن آتش انقلاب فلسطین و بازگشت به تفنگ مقاومت دارد و این امتیاز بزرگی است، لذا گمان نکنید که آن مایه شرّ است، بلکه مایه خیر برای شماست.

وی اشاره کرد: این ترامپ احمق از امروز به بعد نمی تواند در سیاست رفتار منافقانه داشته باشد و از صلح عادلان و گفتگو سخن بگوید؛ چرا که همه این ها از ارزش افتاده و حجت بر همگی تمام شده است.

اقدام رژیم صهیونیستی به خاطر ضعف اعراب است

شرف الدین عمار الماجری معاون دبیرکل اتحادیه دانشجویان تونس و یکی از برگزار کنندگان این تظاهرات گفت: ما این تظاهرات را در واکنش به معامله یا دزدی قرن برگزار کردیم  و تأکید می کنیم که اتحادیه دانشجویان تونس و رهبری جنبش دانشجویی به این مبانی پایبند هستند.

وی بر تداوم تظاهرات بیشتر در دانشگاه های مختلف برای محکومیت نقض حقوق بشر و مخالفت با تجاوز های آمریکا و رژیم صهیونیستی تأکید کرد و گفت: اتحادیه داشجویان به اقدامات خود ادامه خواهد داد و با اتحادیه های دانشجویی به ویژه در مغرب عربی برای متحد ساختن موضع گیری ها علیه نقص حقوق بشر هماهنگ خواهد بود.

الماجری تأکید کرد: رژیم صهیونیستی از باب قدرت اینگونه اقدامات را انجام نمی دهد، بلکه به خاطر ضعف اعراب است، لذا اعراب باید به خود و موضع گیری ها رجوع کنند. معامله قرن بخشی از طرحی است که امروزه اجرایی می شود.

معامله قرن، بیانگر وحشی گری صهیونیسم و اسرائیل است

جوهره التیس نماینده مجلس نمایندگان و عضو دفتر اجرایی جنبش النهضه اشاره کرد: تظاهرات مردم تونس در مخالفت با معامله قرن در راستای همان روند آزادی خواهانه است که از سال 2011 میلادی آغاز شد.

وی با بیان اینکه مردم تونس در خط مقدم دفاع از حقوق فلسطین هستند، افزود: معامله قرن، بیانگر وحشی گری صهیونیسم و اسرائیل است و توطئه هایی که برای حذف حق بازگشت و مقدسات انجام گرفت، تمامی پیمان نامه های بین المللی و قوانین بین المللی را زیر پا گذاشت.

ملت تونس قاطعانه این معامله را رد می کنند

نماینده مجلس تونس بیان داشت: ملت تونس به صورت خود جوش علیه معامله قرن به میدان آمدند و ما قاطعانه این معامله را رد کرده و آن را مخالف با پیمان نامه های حقوق بشر و قوانین بین المللی می دانیم و ملت های عربی را به همبستگی و مخالفت با این معامله دعوت می کنیم و امیدواریم که حکام عرب تکانی بخورند و این توطئه را متوقف سازند.

مردم تونس از خیابان "بورقیبه" در مرکز پایتخت این کشور، این پیام را به جهانیان دادند که فلسطین قابل فروش نیست و آن مسئله اول اعراب است و علی رغم میل توطئه گران و عادی سازان روابط مسئله اول باقی خواهد ماند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha