پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
علی العریض عضو ارشد جنبش الهضه تونس

حوزه/ علی العریض رئیس دولت سابق تونس و عضو ارشد جنبش الهضه تأکید کرد: تا زمانی که فلسطینی ها به مسئله فلسطین متمسک و پایبند باشند، این مسئله هرگز از بین نخواهد رفت، امّا اگر در بازار بین المللی مورد خرید و فروش قرار گیرد، نابود خواهد شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، علی العریض رئیس دولت سابق تونس و عضو ارشد جنبش النهضة تأکید کرد: تا زمانی که فلسطینی ها  به مسئله فلسطین متمسک و پایبند باشند، این مسئله هرگز از بین نخواهد رفت، امّا اگر در بازار بین المللی مورد خرید و فروش قرار گیرد، نابود خواهد شد.

علی العریض در گفتگو با پایگاه العهد گفت: معامله قرن یکی از نمونه هایی است که می تواند در آن ظلم بزرگی علیه امت عربی و اسلامی و ملت فلسطین مرتکب شود. 

وی افزود: ما در تمامی انواع مبارزه ملت فلسطین برای آزادی و تشکیل دولت مستقل در کنار ملت فلسطین هستیم و این ملت باید همبستگی و وحدت خود را حفظ کند.

متن گفتگو به شرح زیر است:

نظر شما در خصوص معامله قرن و چگونگی مقابله با آن چیست؟

مسئله فلسطین که برخی آن را تاریکی قرن بیستم می نامند و در قرن بیست و یکم ادامه دارد، در واقع غصب و سلب سرزمین یک ملت و دادن آن به کسانی است که حق آن را ندارند.

این مسئله به هر اندازه که در دست صاحبان آن یعنی فلسطینی ها، اعراب و مسلمانان باشد، به آزادی و رهایی از دست استعمار وحشیانه صهیونیست ها نزدیک می شود و هر چقدر که در اختیار قدرت های بین المللی باشد، از راه حل دور می شود و به ضرر این مسئله عربی و ملت عربی فلسطین است.

عامل اصلی و تعیین کننده در خصوص موضوع مسئله فلسطین، خود فلسطینی ها و کشور های عربی هستند. این مسئله باید همیشه به دست صاحبان آن یعنی ملت فلسطین با تمامی گروه های آن باشد و همچنین باید فلسطینی ها وحدت خود را حفظ کنند.

تا زمانی که فلسطینی ها  به مسئله فلسطین متمسک و پایبند باشند، این مسئله هرگز از بین نخواهد رفت، امّا اگر در بازار بین المللی مورد خرید و فروش قرار گیرد، نابود خواهد شد. معامله قرن یکی از نمونه هایی است که می تواند در آن ظلم بزرگی علیه امت عربی و اسلامی و ملت فلسطین مرتکب شود. 

ما در تمامی انواع مبارزه ملت فلسطین برای آزادی و تشکیل دولت مستقل در کنار ملت فلسطین هستیم و این ملت باید همبستگی و وحدت خود را حفظ کند.

روابط جمهوری اسلامی ایران و تونس را چگونه ارزیابی می کنید؟

اولاً سالگرد انقلاب اسلامی را به ملت ایران تبریک گفته و برای آن آرزوی پیشرفت، شکوفایی، استقرار و آرامش دارم. امّا در خصوص روبط ایران و تونس باید بگویم که نیازمند توسعه بیشتر است.

گسترش میزان تبادلات تجاری و گردشگری منوط به اراده و خواست دو کشور است و این امید هست که روابط ایران و تونس بهتر شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha