سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
درگیری تونس

حوزه/ در پی تصمیم "قیس سعید" رئیس جمهور تونس در تعلیق پارلمان و برکناری نخست وزیر، بین طرفداران رئیس جمهور و جنبش النهضه در مقابل پارلمان، تنش و درگیری به وجود آمد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، در پی تصمیم "قیس سعید" رئیس جمهور تونس در تعلیق فعالیت پارلمان و لغو مصونیت اعضای آن و برکناری نخست وزیر این کشور، بین طرفداران رئیس جمهور و جنبش اسلامگرای النهضه تونس درمقابل پارلمان، تنش و درگیری به وجود آمد.

طرفداران جنبش النهضه که تصمیمات رئیس جمهور را "کودتا" توصیف کردند با شعار "کودتا سرنگون باد" تجمع کرده و طرفداران قیس سعید رئیس جمهور تونس با سر دادن شعار هایی از او و تصمیماتش حمایت کردند.

میدان "باردو" مقر پارلمان تونس شاهد حضور گسترده نیرو های امنیتی و اجرای تدابیر شدید امنیتی بود.

رسانه های تونسی اعلام کردند که مقر نخست وزیری تونس در منطقه "قصبه" توسط ارتش بسته شده و از ورود کارمندان به داخل آن جلوگیری شد.

شایان ذکر است که قیس سعید رئیس جمهور تونس دیروز در تصمیماتی دستور برکناری فوری هشام المشیشی نخست وزیر و تعلیق فعالیت پارلمان و لغو مصونیت نمایندگان پارلمان را صادر کرد.

همچنین راشد الغنوشی رهبر جنبش النهضه و رئیس پارلمان بعد از اینکه ارتش مانع ورود او به پالمان شد، طرفداران خود را به حضور در خیابان و حمایت از پارلمان دعوت کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha