چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
جنبش النهضه تونس - راشد الغنوشی

حوزه/ جنبش النهضه تونس، قیس سعید رئیس جمهور این کشور را به لغو تصمیمات استثنایی اخیر مبنی بر تعلیق پارلمان، لغو مصونیت اعضای مجلس و برکناری نخست وزیر، دعوت کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، جنبش النهضه تونس، قیس سعید رئیس جمهور این کشور را به لغو تصمیمات استثنایی اخیر مبنی بر تعلیق پارلمان، لغو مصونیت اعضای مجلس و برکناری نخست وزیر، دعوت کرد.

این جنبش بعد از جلسه فوق العاده ای که از سوی دفتر اجرایی جنبش برگزار شد، در بیانیه ای گفت: جنبش النهضه، اقدامات استثنایی اخیر رئیس جمهور تونس را غیر قانونی و کودتا علیه قانون اساسی و نهاد های کشور می داند، به ویژه که فعالیت نمایندگان به حالت تعلیق در آمده و هیچ نظارت قانونی بر مقامات وجود ندارد.

جنبش النهضه خواستار از سر گیری فعالیت مجلس نمایندگان ملت (پارلمان) شد و از قدرت های سیاسی و مدنی تونس خواست برای حفظ دستاورد های دموکراتیک و بازگشت هر چه زود تر به روند قانونی و فعالیت عادی و قانونی نهاد ها و ارکان کشور، در خصوص تحولات اخیر رایزنی کنند.

این جنبش نسبت به خطرساز بودن سخنان و اظهارات خشونت بار، اتهام زنی و محرومیت از ساختار اجتماعی ملی و مصیبت های ناشی از آن که کشور به آن بی نیاز است، هشدار داد.

جنبش النهضه گفت: ما اعتراض هایی که اخیراً در کشور برگزار شد و مشروعیت خواسته های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی و خطر همه گیری ویروس کرونا در کشور را درک می کنیم، لذا باید این مسائل در اولویت کشور باشد و همچنین نیازمند گفتگوی ملّی و ترسیم گزینه های جامع است تا کشور را از این بحران ها بیرون آورد.

شایان ذکر است که قیس سعید رئیس جمهور تونس در تصمیماتی دستور برکناری فوری هشام المشیشی نخست وزیر و تعلیق فعالیت پارلمان و لغو مصونیت نمایندگان پارلمان را صادر کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha