جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 918710
۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۸
بحرین و اسرائیل

حوزه/ رژیم بحرین در خیانتی آشکار به امت اسلامی و آرمان فلسطین، روابط خود با اسرائیل را به صورت رسمی آغاز کرد.

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری حوزه، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا جمعه (۲۱ شهریور/۱۱ سپتامبر) اعلام کرد بحرین و رژیم صهیونیستی به توافقی برای عادی‌سازی روابط دست پیدا کرده‌اند.

رئیس‌جمهور آمریکا در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «امروز یک گشایش تاریخی دیگر اتفاق افتاد! دو دوست بزرگ ما، اسرائیل و پادشاهی بحرین به توافقی برای صلح دست پیدا کردند- بحرین دومین کشور عربی است که ظرف ۳۰ روز با اسرائیل صلح می‌کند.»

به گزارش فارس، آمریکا، رژیم صهیونیستی و بحرین بیانیه مشترکی در این خصوص منتشر کردند. در این بیانیه آمده است: «این، گشایشی تاریخی برای پیشبرد صلح در خاورمیانه است. آغاز گفت‌وگوهای مستقیم میان این دو جامعه پویا و اقتصاد پیشرفته، تحول مثبت خاورمیانه را تداوم بخشیده و به افزایش ثبات، امنیت و رونق در منطقه منجر خواهد شد.»

ترامپ در یک کنفرانس خبری شب گذشته گفته بود که پس از امارات به زودی یک کشور دیگر عادی‌سازی روابط خود با اسرائیل را اعلام خواهد کرد. او نام این کشور را اعلام نکرد. 

همچنین تسنیم در گزارشی از واکنش ها به این اقدام بحرین آورده است:

واکنش‌ها به توافق عادی سازی دومین کشور عربی با رژیم صهیونیستی

امیرعبداللهیان: حاکمان بی تدبیر امارات و بحرین جاده صاف کن طرح‌های صهیونیستی در منطقه نباشند

امیرعبداللهیان دستیار ویژه رییس مجلس شورای اسلامی ایران گفت: سازش بحرین با رژیم صهیونیستی خیانتی بزرگ به آرمان اسلامی و فلسطین است

«عمل اسلامی» بحرین: عادی سازی روابط منامه با اسرائیل «جنایت» و «خیانت» است

جمعیت «عمل اسلامی» (امل) بحرین در بیانیه‎ای به اعلام عادی سازی کامل روابط منامه و تل آویو واکنش نشان داد و این اقدام آل خلیفه را «جنایت» و «بزرگترین تهدید برای امنیت منطقه» برشمرد.

بیانیه دبیرخانه دائمی کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین

دبیرخانه دائمی کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیه‌ای توافق خیانت‌بار بحرین با رژیم صهیونیستی برای عادی‌سازی روابط را محکوم کرد.

الوفاق بحرین: عادی سازی آل خلیفه با رژیم صهیونیستی مشروعیتی ندارد

جمعیت معارض الوفاق بحرین تاکید کرد توافق رژیم بحرین و دشمن صهیونیستی، خیانت بسیار بزرگ به اسلام و  عربیت است.

جمعیت الوفاق بحرین افزود: ما  تاکید می‌کنیم که موضع رژیم بحرین در عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی، صرفا موضع دو طرف بوده که مشروعیتی ندارد.

این جمعیت اعلام کرد ما تاکید می‌کنیم که ملت بحرین از تمام طیف‌ها و عناصر تشکیل دهنده درباره پایبندی به فلسطین و مخالفت کامل با رژیم صهیونیستی، منسجم و متحد است.

ائتلاف جوانان انقلاب بحرین : آل خلیفه نماینده ملت بحرین نیست

ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه بحرین به رژیم آل خلیفه درباره پیامدهای خیانت بزرگ خود به مسئله فلسطین هشدار داد.

هشتگ "بحرینی‌ها علیه عادی‌سازی روابط" ترند اول توئیتر در بحرین شد

در واکنش به توافق عادی‌سازی روابط بحرین با رژیم صهیونیستی،  هشتک "بحرینی‌ها علیه عادی‌سازی روابط" ترند اول توئیتر در بحرین شد.

فعالان بحرینی ساعتی پیش این هشتگ را در محکومیت توافق سازش خیانت‌بار با رژیم صهیونیستی راه‌اندازی کردند.

واکنش گروههای فلسطینی به اقدام خائنانه آل خلیفه/ فلسطین سفیر خود در منامه را فراخواند

جنبش‌های جهاد اسلامی فلسطین و حماس اقدام رژیم آل خلیفه در عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

«داوود شهاب» مسئول دفتر اطلاع رسانی جنبش جهاد اسلامی، اعلام عادی سازی روابط میان بحرین و رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و گفت: توافق بحرین و رژیم صهیونیستی بیانگر قیمومیت آمریکا بر حکومت بحرین است.

«احمد المدلل» از رهبران جهاد اسلامی فلسطین در گفتگو با شبکه قدس گفت: توافق عادی‌سازی روابط بحرین با رژیم صهیونیستی، نتیجه طبیعی موضع اخیر اتحادیه عرب (در قبال توافق امارات با این رژیم) است. عجیب نیست بحرین که میزبان اجلاس "صلح برای شکوفایی" بود، روابط خود را با این رژیم عادی کند.

«حازم قاسم» سخنگوی جنبش حماس هم با محکوم کردن این  اقدام رژیم بحرین تاکید کرد پیوستن این کشورها به عادی سازی روابط، آنها را شریک توطئه معامله قرنی قرار می‌دهد که تجاوز و تعدی به ملت فلسطین است.

«رافت مره» رئیس بخش اطلاع رسانی جنبش حماس در خارج نیز گفت: توافق عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی هرگز عزم و اراده ملت فلسطین و جریان‌های پویای امت برای مقابله با این رژیم را تضعیف نخواهد کرد.

سازمان آزادیبخش فلسطین(ساف)، اعلام عادی سازی روابط میان بحرین و رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و این اقدام رژیم حاکم بر بحرین را خیانت به مسئله فلسطین دانست.

کمیته‌های مقاومت با محکوم کردن اقدام آل خلیفه در عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی آن را خیانت جدید اعراب به ملت فلسطین دانستند.

جبهه خلق برای آزادی فلسطین هم گفت: خیانت حاکمان عرب که دنباله رو آمریکا هستند، هرگز حمایت از تاج و تخت آنها را تضمین نخواهد کرد.

مصطفی البرغوثی دبیرکل جنبش ابتکار ملی هم تاکید کرد توافق  عادی سازی روابط بحرین و رژیم اسرائیل خنجری در پشت ملت فلسطین است.

جنبش احرار فلسطین هم تاکید کرد که اعلام این توافق، صرفا پرده از واقعیت نظام بحرین برداشت و تمامی جهانیان در دهه‌های گذشته از حقیقت این نظام‌های زیردست که صرفا آلتی در دست آمریکا و رژیم صهیونیستی بودند، خبر داشتند.

جنبش احرار افزود که این توافق خفت‌بار باعث خواهد شد تا فلسطینیان سریع‌تر از قبل درپی تحقق آشتی و وحدت ملی و بهبود اوضاع داخلی خود و بکارگیری تمامی توان خود جهت مقابله با عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی و عادی کنندگان روابط با این رژیم و شکست طرح‌ها و برنامه‌های آنان باشند.

تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به توافق خیانت‌بار بحرین با رژیم صهیونیستی، سفیر خود را از منامه فراخواند.

«صائب عریقات» دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین در این باره گفت: سفیر خود را از بحرین فراخواندیم و هر کشور دیگری هم که خارج از چارچوب طرح صلح عربی اقدام به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی کند، سفیر خود را از آن فرامی‌خوانیم.

تشکیلات خودگردان در بیانیه ای تاکید کرد که بدون شک عادی سازی روابط بحرین و رژیم اشغالگر به یهودی سازی هرچه بیشتر قدس اشغالی و مقدسات اسلامی و مسیحی و ارتکاب جنایت های بیشتر در حق مسیحیان کمک خواهد کرد.

واکنش جنبش انصارالله به عادی سازی روابط بحرین و رژیم صهیونیستی

جنبش انصارالله یمن با محکوم کردن اقدام آل خلیفه در عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تاکید کرد این رژیم به زودی بهای سنگینی برای این خیانت خود پرداخت خواهد کرد. 

استقبال السیسی از توافق عادی سازی بحرین با  رژیم صهیونیستی

رئیس جمهور مصر از پادشاه بحرین به خاطر عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس و خیانت آشکار به ملت فلسطین تمجید کرد.

امارات به رژیم بحرین تبریک گفت

حکومت امارات متحده عربی عادی سازی روابط بحرین با رژیم صهیونیستی را تبریک گفت.

ادامه واکنش‌ها به عادی سازی روابط

استقبال گرم وزیر خارجه انگلیس از عادی‌سازی روابط بحرین و رژیم صهیونیستی

دومنیک راب وزیر امور خارجه انگلیس گفت: من به گرمی از عادی‌سازی روابط میان بحرین و اسرائیل که هر دو با بریتانیا دوستی استواری دارند، استقبال می‌کنم.
وی افزود: امیدوارم که دیگران نیز از این گام‌ها پیروی کنند تا پیشرفت بیشتری در راستای صلح خاورمیانه حاصل شود.

واکنش برایان هوک به عادی‌سازی روابط بحرین و رژیم صهیونیستی

برایان هوک نماینده مستعفی دولت آمریکا در امور ایران درباره توافق اخیر بحرین و رژیم صهیونیستی گفت: این توافقات به عنوان آغازی بر پایان مناقشه اعراب و اسرائیل ثبت خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha