چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
اسرائيل

حوزه/ "آفی شلیم" مورخ یهودی انگلیس، قرار دادن جنبش حماس در لیست تروریسم را مورد انتقاد قرار داد و گفت: این اقدام، خیانت دیگری است که به خیانت تاریخی انگلیس در حق ملت فلسطین اضافه می شود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، "آفی شلیم" مورخ یهودی انگلیس، قرار دادن جنبش حماس در لیست تروریسم را مورد انتقاد قرار داد و گفت: این اقدام، خیانت دیگری است که به خیانت تاریخی انگلیس در حق ملت فلسطین اضافه می شود.

وی در مقاله ای که در سایت انگلیسی "میدل ایست آی" منتشر شده، از دولت انگلیس و سیاست خارجی آن در قبال فلسطین انتقاد کرد.

شلیم مورخ بزرگ دانشگاه آکسفورد و متخصص در خاورمیانه و مسئله فلسطین، گفت: دولت انگلیس باید بر هم پیمان خود، اسرائیل فشار بیاورد تا به قانون انسانی بین المللی احترام بگذارد و به توافقنامه های آتش بس پایبند باشد و به هنگام استفاده از نیروی نظامی، خویشتن داری کند.

وی با بیان اینکه دولت انگلیس باید با رهبران سیاسی حماس گفت‌وگو کند، افزود: تمامی اقدامات انگلیس از جمله قرار دادن جنبش حماس در لیست تروریسم، بر تاریکی شناسنامه سیاه انگلیس که پُر از خیانت به ملت فلسطین است، می افزاید.

مورخ یهودی تصریح کرد: تا زمانی که دشمنان سیاسی حماس، آن را در لیست تروریسم قلمداد می کنند، اسرائیل نیازی به مذاکره نمی بیند و با اجازه هم پیمانان خود به حملات وحشیانه نظامی ادامه می دهد.

وی از نخست وزیر انگلیس خواست از طریق احترام و قدردانی از فلسطینی ها، گذشته را جبران کند و افزود: این کمترین کاری است که انگلیس می تواند در قبال فلسطینی ها انجام دهد؛ چراکه از زمان صدور اعلامیه بالفور خیانت های زیادی علیه فلسطین صورت گرفت و امروز فرصت اصلاح آن اشتباه تاریخی فجیع، برای بوریس جانسون به وجود آمده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha