شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
اسرائیل

حوزه/ مسئولان و پژوهشگران اسرائیلی از نتایج توافق نامه های عادی‌سازی روابط که با امارت، بحرین، مراکش و سودان به امضا رسیده، استقبال کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، مسئولان و پژوهشگران اسرائیلی از نتایج توافق نامه های عادی سازی روابط که با امارات، بحرین، مراکش و سودان به امضا رسیده، استقبال کردند.

مرکز پژوهش های امنیت داخلی اسرائیل با بیان اینکه بعد از دو سال از عادی سازی روابط با این کشور ها، همکاری اقتصادی توسعه پیدا کرد و دیدار هایی در سطوح عالی با مسئولین اسرائیلی انجام گرفت، افزود: پیش بینی می شود که گذرگاه های تجاری زمینی میان اسرائیل و کشور های حاشیه خلیج فارس به علاوه پروژه های آب و هوایی، همکاری در زمینه انرژی و صنعت غذایی و آب و پروژه های آموزشی و فرهنگی انجام گیرد.

این مرکز اشاره کرد: دفتر نمایندگی دیپلماتیک اسرائیل در کشور های عربی چهارگانه افتتاح شد و خطوط هوایی مستقیم میان تل آویو و ابوظبی، دبی، منامه، دار البیضا و مراکش راه اندازی شد.

مرکز پژوهش های امنیت ادامه داد: حذف روادید میان اسرائیل و امارات و اعطای روادید الکترونیکی از سوی بحرین و مراکش به اسرائیلی ها به تقویت روابط اسرائیلی ها با این کشور ها کمک کرد.

به گفته این مرکز، روابط امنینی میان اسرائیل و این کشور های چهارگانه تقویت یافت و رئیس ستاد ارتش رژیم اشغالگر به مراکش و بحرین سفر کرده و به صورت علی با برخی از این کشور ها رزمایش نظامی برگزار کرده است.

این مرکز تصریح کرد: تجاوز اسرائیل به غزه در سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲، هیچ تأثیری بر تمایل حکام این کشور ها در پایبندی به توافق نامه های عادی سازی روابط نداشته است.

از سوی دیگر روزنامه "یدیعوت احرونوت" با بیان اینکه وزارت خارجه رژیم اسرائیل برای پیوستن کشور های عربی بیشتر به توافق نامه عادی سازی روابط تلاش می کند، گفت: معاون وزیر خارجه اسرائیل گفته که تبادل تجاری با عادی سازان روابط بعد از امضای توافق نامه، چند برابر شده است.

همچنین معاون وزیر امور خارجه اسرائیل در امور خاورمیانه گفت: توافقنامه تجارت آزاد با امارات و تقویت نشانه های عادی سازی روابط مردمی با مراکش به امضا رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha