پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
علمای مسلمان درباره «عادی‌سازی روابط » با اسرائیل هشدار دادند

 حوزه/ اتحادیه بین المللی علمای مسلمان، در یک کنفرانس مجازی که توسط انجمن علمای فلسطین در خارج از کشور برگزار شد، نسبت به «عادی سازی روابط با اسرائیل» هشدار دادند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از آناتولی، اتحادیه بین المللی علمای  مسلمان روز پنجشنبه نسبت به «معامله قرن» و «عادی‌سازی روابط با اسرائیل» هشدار داد و گفت این توافق می‌تواند منجر به تشکیل محاصره جدید علیه مردم فلسطین شود.

احمد الریسونی ، رئیس اتحادیه مستقر در دوحه، در یک کنفرانس مجازی که توسط انجمن علمای فلسطین در خارج از کشور برگزار شد ، گفت:  عادی سازی روابط «با اسرائیل» توسط برخی رژیم‌های عربی نه تنها تهدید به نابودی آرمان فلسطین است، بلکه همچنین ایجاد کننده موانع جدید علیه مردم فلسطین است .

الریسونی از علما و روحانیون مسلمان خواست با آگاهی‌رسانی و موضع‌گیری محکم، علیه محاصره مردم فلسطین و مقابله با «اسرائیل و رژیم‌هایی که روابط خود را عادی کرده اند» با فعالیت مردمی، مقابله کنند.

شیخ اکریما صبری، مبلغ مسجد الاقصی، از علمای مسلمان خواست که جبهه‌ای موثر برای منزوی کردن و محاصره رژیمهایی تشکیل دهند که با کنار گذاشتن مواضع و ارزش‌های اخلاقی خود با اسرائیل روابط‌شان را عادی سازی کرده‌اند.

در سال ۲۰۲۰ ، چهار کشور عربی ، امارات متحده عربی ، بحرین ، سودان و مراکش توافق نامه عادی سازی با اسرائیل را اعلام کردند.

فعالان مسلمان در کشورهای مختلف می‌گویند که این توافقنامه حقوق مردم فلسطین را نادیده گرفته و مخالف با آرمان فلسطین است.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha