سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
اتحادیه جهانی علمای مسلمان

حوزه/ اتحادیه جهانی علمای مسلمان، اقدام برخی کشور های عربی در ائتلاف و عادی سازی روابط با اسرائیل را محکوم کرد و آن را حرام شرعی دانست.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، اتحادیه جهانی علمای مسلمان با صدور بیانیه ای اقدام برخی کشور های عربی در ائتلاف و عادی سازی روابط با اسرائیل را محکوم کرد و آن را حرام شرعی دانست.

در این بیانیه که با امضای شیخ علی قره داغی دبیرکل اتحادیه علمای مسلمان منتشر شده، آمده است: اتحادیه علمای مسلمان اقدام برخی کشور های عربی مثل امارات و مراکش در قانون شکنی و ائتلاف و عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر صهیونیستی را اقدامی محکوم آمیز و حرام شرعی می داند که خیانت به حقوق ملت فلسطین به شمار می رود.

اتحادیه علمای مسلمان بر حمایت همیشگی خود از مسجد الاقصی، قدس و فلسطین تأکید کرد و با عادی سازی روابط هر کشور یا گروهی با رژیم اسرائیل مخالفت کرد.

این اتحادیه اشاره کرد: پیشتر بیانیه های متعددی در محکومیت عادی سازی روابط با اشغالگران قدس، مسجد الاقصی و فلسطین صادر کرده و همایش ها و کنفرانس های متعددی در تأکید بر اولویت این مسئله و حرمت عادی سازی روابط برگزار کردیم.

اتحادیه علما خواستار به کارگیری تمامی تلاش مادّی و معنوی برای آزادسازی تمامی سرزمین های اشغالی، در رأس آن مسجد الاقصی و قدس شد.

شایان ذکر است که کشور های عربی از جمله امارات، مراکش، بحرین، سودان و همچنین مصر و اردن توافقنامه عادی سازی روابط با اسرائیل امضا کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha