جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
هجوم به مسجد الاقصی

حوزه / وزیر اوقاف و امور دینی فلسطین گفت: مسجد الاقصی به شکل بی سابقه ای مورد هجوم و هتک حرمت گروه های شهرک نشین صهیونیستی قرار گرفت است به طوری که در ماه گذشته صهیونست ها، ۹۵ بار به مقدسات ما هتک حرمت کرده اند.

به گزارش سرویس بین الملل حوزه، یوسف ادعیس وزیر اوقاف و امور دینی فلسطین امروز دوشنبه گفت: مسجد الاقصی به شکل بی سابقه ای مورد هجوم و هتک حرمت گروه های شهرک نشین صهیونیستی قرار گرفت است به طوری که در ماه گذشته صهیونست ها، 95 بار به مقدسات ما هتک حرمت کرده اند.

یوسف ادعیس  گفت: مسئولیت ما در قبال مسجد الاقصی و مقدسات در قدس شریف بسیار سنگین است و حفاظت از مقدسات در اولویت کاری ما قرار دارد. بنابر این باید تمام امکانات خود را برای حمایت از مسجد الاقصی به کار بگیریم.

وی افزود: به هیچ عنوان اشتراک مسجد الاقصی و تقسیم آن بین مسلمانان و یهود را نمی پذیریم همچنین ممنوعیت پخش اذان در مسجد الاقصی و هر مسجد دیگری قابل قبول نیست چرا که صوت حقیقت همیشه بلند است و هیچ گاه مغلوب نمی شود.

ادعیس توضیح داد: اشغالگران در ماه گذشته بیش از 95 بار به مقدسات و مکان های عبادت و مقبره ها ، هتک حرمت کرده اند و  شهرک نشینان، نظامیان و نیروهای اطلاعاتی صهیونیست به مسجد الاقصی هجوم برده اند و شهرک نشینان تظاهرات ها و برنامه هایی برای ایجاد رعب و وحشت داشته اند که همگی در جهت مبارزه با اسلامی بودن و عربی بودن شهر قدس و مسجد الاقصی بوده است همچنین برنامه توسعه قطار تل آبیب قدس را می توان در همین راستا دید.

وی افزود: اشغالگران در ماه گذشته در شهر الخلیل در 48 مورد از پخش اذان به دلالیل پوچ و واهی جلوگیری کردند و همچنان سیاسیت ظالمانه تفتیش  نمازگزاران ادامه دارد.

وزیر اوقاف فلسطین نمازگزاران را به استمرار حضور در مسجد الاقصی و حرم  ابراهیمی فرا خواند تا فرصت و مجال به اشغالگران داده نشود و بر مقاومت و پایداری در سرزمین های خود و فداکاری در راه مقاومت تاکید کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha