چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حمله شهرک‌نشینان صهیونیست به یک اتوبوس فلسطینی

حوزه/ شهرک‌نشینان یهودی در قلقلیه در کرانه باختری اشغالی با سنگ‌پرانی به یک اتوبوس فلسطینی در حال حرکت حمله کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شهرک‌نشینان یهودی در شهرک صهیونیستی امانوئل در نزدیکی شرق قلقلیه در کرانه باختری اشغالی با سنگ‌پرانی به یک اتوبوس فلسطینی در حال حرکت حمله کردند. نصیر ابوطاها راننده این اتوبوس به خبرنگاران گفت: گروهی از شهرک‌نشینان که روی تپه ایستاده بودند، صخره‌ها و سنگ‌هایی را از بالا روی اتوبوس درحال حرکت انداخته و باعث شکسته شدن پنجره‌های اتوبوس و ایجاد ترس و وحشت در میان کودکان سوار بر اتوبوس شدند.

بیش از 500 هزار شهرک‌نشین اسرائیلی با نقض قوانین بین‌المللی در شهرک‌های کرانه باختری و شرق بیت المقدس سکونت دارند. شهرک‌نشینان اسرائیلی که به طورغیرقانونی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین زندگی می‌کنند به طور دائمی به فلسطینیان حمله کرده و اموال آن‌ها را به یغما می‌برند. طبق اسناد سازمان ملل متحد در سال گذشته بیش از 200 مورد از این حملات ثبت شده‌اند. هرچند حملات خشونت آمیز شهرک‌نشینان یهودی علیه فلسطینیان و دزدیدن و تخریب اموال آن‌ها امری عادی محسوب می‌شود، مسئولین اسرائیلی به ندرت این جرایم را مورد پیگرد قانونی قرار می‌دهند.

همچنین روز چهارشنبه آژانس امنیتی اسرائیل از کشف یک «حلقه تروریستی یهودی» خبر داد که این گروه تروریستی با انجام حملات خشونت آمیز علیه فلسطینیان، آن‌ها را در شمال کرانه باختری رود اردن هدف قرار می‌دهند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha