دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مساجد فلسطین

حوزه/ الخطیب گفت: تا کنون هیچ کشوری در جهان جرات نکرده مساجد را به مشروبخانه یا موزه تبدیل کند به جز رژیم صهیونیستی که مرتکب این جنایت شد، چون عادت آنها این است که از مساجد نیز انتقام می گیرند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، در شصت و هشتمین سالگرد "روز نکبت" و آوارگی مردم بخش عظیمی از فلسطین، هنوز هم شواهد زیادی وجود دارد که روایتگر جنایت های یهودیان اسرائیلی در سال 1948 است و در این میان مساجد فلسطین اشغالی نیز گواه این جنایت ها هستند؛ چراکه اشغالگران از مساجد نیز انتقام گرفتند و اکنون برخی از این مساجد جولانگاه یهودیان است و برخی دیگر به مخروبه تبدیل شده و یا بخشی از آن به موزه تبدیل شده است.

شیخ کمال الخطیب نائب رئیس جنبش اسلامی درباره این مساجد می گوید: واقعیت این است که مساجد در صدر لیست حملات یهودیان قرار داشت و بلافاصله پس از روز نکبت، مساجد از اولین بخش هایی بود که مورد حمله قرار گرفت.

وی افزود: این نشان می دهد که صهیونیست ها پیش از آواره کردن مردم و "روز نکبت"، برای مساجد توطئه ای طراحی کرده بودند؛ چراکه مساجد، نشان هویت این سرزمین و مردم آن هستند و هتک حرمت مسجدالاقصی نیز در راستای سلسله اقدامات آنها در تخریب مساجد تعریف می شود که از سال 1948 آغاز شد و در جنگ های غزه نیز مساجد هدف هواپیماها و موشک های اشغالگران قرار گرفت و ده ها مسجد توسط موشک های آنها تخریب شد.

الخطیب گفت: تا کنون هیچ کشوری در جهان جرات نکرده مساجد را به مشروبخانه یا موزه تبدیل کند به جز رژیم صهیونیستی که مرتکب این جنایت شد، چون عادت آنها این است که از مساجد نیز انتقام می گیرند و در قدس نیز این معرکه هنوز در مورد مساجد به ویژه مسجدالاقصی برقرار است و شاهد هتک حرکت این مسجد هستیم.

وی افزود: اشغالگران به شکل های گوناگون از مساجد انتقام گرفته اند از جمله اینکه اماکن اسلامیِ سرزمین های 1948 و کرانه باختری را به کنیسه های یهودی تبدیل کرده اند و علاوه بر این در زیارتگاه حضرت یوسف در نابلس و روستای کفل حارس در منطقه الاغوار چنین جنایتی صورت گرفته است.

از سوی دیگر پروفسور ابراهیم ابوجابر در این رابطه گفت: یکی از پروژه های یهودی ها این است که 150 مکان مقدس اسلامی را که بخش عمده آنها مسجد هستند به اماکن یهودی تبدیل کرده اند و نام این جنایت خود را نیز احیاء آثار یهودی گذاشته اند.

وی افزود: اشغالگران در توطئه یهودی سازی اماکن مقدس مسلمانان در اقدامی فریبکارانه اسامی این مساجد را نیز به نام های عبری و یهودی تغییر می دهند و در راستای یهودی سازی این اماکن تا کنون 100 میلیون دلار هزینه کرده اند و حتی در معماری این اماکن نیز دست برده اند.

یادآور می شود ۱۵ می «روز نکبت» نام دارد. نکبت در زبان عربی به معنای مصیبت  است و این روز برای مردم فلسطین، یادآور مهاجرت اجباری آن‌ها از سرزمین‌های اشغالی است. در این روز عده بیشماری از ساکنان فلسطین به زور نظامیان رژیم صهیونیستی از سرزمین‌هایشان بیرون رانده و آواره شدند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha