دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 380226
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸
فلسطین

حوزه/ پایگاه الشعب مصر با انتشار یادداشتی به تبیین چرایی اعتقادی بودن مساله فلسطین برای تمام مسلمانان پرداخت و آزادسازی فلسطین را وظیفه تمام مسلمانان دانست.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، پایگاه الشعب (ارگان رسمی حزب الاستقلال مصر) با انتشار یادداشتی به تبیین چرایی اعتقادی بودن مساله فلسطین برای تمام مسلمانان پرداخت. ترجمه متن یادداشت بدین شرح است:

تلاش رسانه های مصر برای کمرنگ کردن فلسطین

پس از کمپ دیوید و پیمان صلح با اسرائیل، گفتگوهای زیادی در مصر درباره مساله فلسطین صورت گرفت که آیا پرداختن به مساله فلسطین بر مصر واجب است یا اینکه مصر می تواند به آن بی اعتنا و به دنبال منافع خودش باشد؟

واقعیت این است که چنین گفتگو و بحثی از آنجا آغاز شد که دولت مصر خود را تسلیم ائتلاف صهیونیستی آمریکایی کرد و از ابزارهای مختلف رسانه ای برای توجیه کردن این سازش و تسلیم خود استفاده کرد و بدین ترتیب مساله فلسطین در آن زمان به عنوان یک مساله خارجی مطرح شد و برخی ادعا کردند پرداختن به این مساله به زیان مصر است و خود فلسطینی ها باید از کشور خود دفاع کنند و مصر هم باید به فکر مشکلات خودش باشد و اهتمام زیادی به فلسطین و مسایل عربی نداشته باشد و در نتیجه دشمنی با اسرائیل نیز تمام شده محسوب می شد که دیگر به یک کشور همسایه و دوست تبدیل شده که باید با آن همکاری کنیم و از شر آن بپرهیزیم؛ چراکه بسیار از ما قوی تر است.

نظر ما این است که اگر رسانه های مصر در اختیار دولت نبود، چنین تصوری با این همه گستردگی میان مردم منتشر نمی شد.

اما دیدگاه حزب الاستقلال درباره مساله فلسطین و رژیم صهیونیستی چنین است:

فلسطین مساله ای اعتقادی است

اگر امت اسلامی بخواهند دین خود را حفظ کنند، بدون تردید آزادسازی فلسطین از دست اشغالگران صهیونیست مساله ای بدیهی و غیر قابل مناقشه است. ما با کشوری اسلامی روبرو هستیم که عده ای آن را اشغال کرده و اهالی آن را از کشور خود بیرون کرده اند تا یک کشور صهیونیستی یهودی جدید در این منطقه بنا کنند و در این راستا یهودیانی را از نقاط مختلف جهان به این سرزمین آورده اند که حتی یکی از آنها نیز ارتباطی با این سرزمین ندارد و این ادعای دینی را مطرح می کنند که فلسطین سرزمین موعود آنها است.

این رژیم جعلی و اشغالگر در سال 1948 تاسیس شد و بدین ترتیب اشغال سرزمین مسلمانان جنایتی است که با گذر زمان فراموش نمی شود، بلکه رژیم صهیونیستی به واسطه ائتلاف خود با غرب و آمریکا به دشمن دائمی عرب ها و مسلمانان تبدیل شده است.

صهیونیست ها دشمن تمام منطقه هستند

صهیونیست ها نیامده اند تا بر بخشی از فلسطین یا تمام آن مسلط شوند، بلکه می خواهند بر تمام منطقه مسلط شوند و تجاوزهای سال 1956 و 1967 آنها به مصر و حمله به نیروگاه هسته ای عراق و اشغال لبنان و سینا و جولان و کرانه باختری و غزه و تهدید آنها مبنی بر حمله به تاسیسات هسته ای ایران و حمله به تاسیسات هسته ای سوریه شواهدی بر این هدف آنها برای تسلط بر منطقه است. مهم این است که ما با یک دشمنی و رفتار خصمانه پیوسته علیه امت عرب و مسلمان روبرو هستیم که بنا ندارد دست از قتل و کشتار و آواره ساختن فلسطینیان و تخریب مسجد الاقصی بردارد.

علمای مسلمان بر ضرورت دشمنی با اسرائیل اجماع دارند

در این میان علمای مسلمان هم اجماع دارند که این رژیم را به رسمیت نشناسند و رابطه ای با آن نداشته باشند و در راه آزادی فلسطین به عنوان یک جهاد واجب تلاش کنند و حال که مردم فلسطین نمی توانند سرزمین خود را آزاد کنند، آزادسازی این سرزمین بر تمام کشورهای همسایه و در راس آنها مصر واجب است نه اینکه آتش بسی به طول سی سال میان مصر و اسرائیل برقرار باشد و اگر هم این آتش بس جایز باشد، برقراری روابط اقتصادی با چنین رژیمی قطعا جایز نیست که البته مصر چنین روابطی را نیز با اسرائیل برقرار ساخت و اکنون ما گاز طبیعی و نفت و محصولات کشاورزی به اسرائیل می فروشیم و در محاصره غزه نیز با آنها همکاری می کنیم، اما باید دانست که تمام این اقدامات مصر، خروج آشکار از ضوابط شرع اسلام است، زیرا تمام این اقدامات موجب تقویت و تثبیت رژیم اشغالگر فلسطین است؛ رژیمی که همچنان کشورهای عربی و ایران را تهدید می کند و بر این اساس دوستی با چنین دشمنی مایه ننگ است و علاوه بر تمام اینها، فلسطین یک سرزمین اسلامی عادی نیست، بلکه سرزمین مقدسی است که قرآن کریم از آن به مبارکی یاد کرده و مسجد الاقصی اولین قبله مسلمانان و محل عروج پیامبر(ص) به معراج می باشد.

۳۱۳/۱۹

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha